Total Pageviews

Saturday, 10 May 2014

Saya sahaja pemuda umno yang haram jadah

Pemuda umno yang jenis haram jadah di Malaysia hanya saya seorang .pemuda umno yang lain semua maksum suci halal bersih, pejuang Melayu unggul sempurna bijaksana kaya raya

Kita asyik cerita dalam Surat khabar dalam mesyuarat agung Umno dalam media seolah pemimpin kita suci maksum tidak boleh dikritik

Kenapa kita tidak kaji taktik statergi PR 2004-2008

2008 -2013 apa taktik PR dari sudut perang saraf dan pembinaan rangkaian ?

Dan 2013 - 2018?
Adakah kita tahu perancangan mereka menjadikan PRU 14 FINAL terhadap pemerintahan Umno BN ?

Dengan mereka rekrut pengundi dari pengundi jual tin kosong sampai ke generasi pelajar sampai ke pengundi Ada PHD ..

Kenapa kita gagal kaji Cara politik warfare mereka

Kenapa Umno BN masih ramai syok sendiri haram jadah rasa kekal terus berkuasa?

Kami ahli bawahan Umno amat risau...

Kalian Ada risau ke wahai pemimpin muda  Umno bermimpi berkereta Bentley BMW ferari sebagaimana telah dilakukan oleh generasi veteran kapitalis Umno ?

Tak risau kerana

Sebab anda tidak pernah dengar bunyi bom peluru askar jepun Dan askar British serta meriam askar portugis di Melaka

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi

68 umur umno tiada guna

68 tahun umur Umno tiada guna la sebab paling lama umur Umno 72 tahun pada 2018 tetapi akan hilang kuasa

Jangkaan PRU14, kajian terkini.
Umno dan bangsa Melayu dalam bahaya

Pemimpin Umno majoriti syok sendiri haram jadah tak mahu dengar rintihan rakyat dan apa masalah sebenarnya

Jangkaan keputusan PRU 14

BN 113 ,

PR PAS 31,

DAP 44,

PKR 34....

then MCA /PBS dijangka lompat parti 6 Ahli Parlimen ? ....

jadi BN 107   PR 115

....usaha pujuk Ahli Parlimen PAS sertai BN (UMNO) gagal.... kemaruk kuasa ....

PR (Ahli Parlimen Islam 50 orang Ap bukan Islam  65 org)
memerintah Malaysia

Umno kalah jadi pembangkang . kerajaan Melayu berakhir dengan kerajaan sistem demokrasi sosialis rakyat mengambil alih

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi

Tansri Koh Tsu Khoon bertanding PRK Bukit Gelugor 25 mei 2014 ?

Apa kata kita cadangkan harimau bintang Penang bekas president parti Gerakan Malaysia  tansri Koh tsu khoon bekas ketua menteri Pulau Pinang  sebagai calon perlimen BN PRK Bukit Gelugor menentang anak Harimau Jelutong ?

Tahun PRU  1999 mendiang Karpal kalah dalam pilihan raya kerusi yang sama

Jadi Ada peluang menang jika dicalonkan tansri koh tsu khoon ?

61,112 pengundi Cina atau 74.49 peratus, kawasan Parlimen Bukit Gelugor mempunyai 14.48 peratus atau 11,880 orang pengundi Melayu, 8,660 atau 10.56 pengundi India dan 0.48 peratus atau 390 lain-lain kaum.

MCA sudah tarik diri bertanding maka apa kata gerakan bertanding Dan calonnya tansri koh tsu khoon ?

Kenapa YB KJ hendak perlekehkan ISMA dan sebelum itu Perkasa

Cara mereka mungkin berbeza tapi Boko Haram dan ISMA berkongsi spektrum ideologi 

Boko Haram adalah pergerakan militan Nigeria yang berjuang atas nama Islam secara ekstrim termasuk pembunuhan, penculikan dan serangan2 militan. Bila menyebut tentang 'spektrum ideologi' mungkin KJ merujuk kepada pegangan yang ekstrim dan termasuk dalam kategori 'berhaluan kiri'. Pendek kata, bukan dalam grup Sederhana atau grup LIBERAL seperti KJ dan gang.

Sebenarnya apa yang KJ cuba sampaikan di sini ? Kenapa yang KJ begitu teruja sangat menghentam ISMA ?

Apakah KJ berasa haluan liberal yang cuba dibawanya untuk Umno menjadi TERANCAM dengan kehadiran ISMA yang begitu vokal dan tegas dalam mempertahankan kedaulatan agama dan bangsa ?

Apakah KJ berasa tergugat bilamana semakin ramai orang Melayu menyokong pendirian tegas ISMA kerana berasakan yang akhirnya muncul satu NGO  Melayu yang berani menempelak kembali kebiadaban cina2 biadab yang mana tugas itu gagal dipikul oleh pergerakan Pemuda Umno dibawah kepimpinannya ?

Sebelum ini KJ ghairah memperkecilkan Perkasa ..... kini giliran ISMA pula.

Atau kerana beliau melihat betapa ISMA mendapat perhatian pemimpin2 cina dan beliau juga ingin menonjolkan keliberalan beliau untuk dilihat bersama saf hadapan pemimpin cina menghentam ISMA ...... I'm with you, apeks !

Tak hairanlah setiausaha akhbar berdarah Dap kesayangan KJ juga ikut sama menyebarkan tweet bosnya.

Oya, perlu juga disebut yang tweet KJ itu dihantar setelah Tun Mahathir keluarkan kenyataan terhadap ISMA -

"Dia tidak tolong mententeramkan keadaan, jadi tak payah kata (apa-apa)," SINAR.

Dua komen saya, Tun Mahathir tidak kata yang pendirian ISMA itu salah cuma meminta ISMA diam kerana khuatir keadaan menjadi semakin tegang jika perdebatan berterusan. Yang KJ gatal mengada-ngada menyamakan ISMA dengan sebuah pergerakan militan ekstrim Nigeria tu apahal pulak ? Nak tumpang semangkuk mempromosikan keLIBERALan beliau ?

Kedua, kali ini saya tidak bersetuju dengan Tun Mahathir yang meminta ISMA diam. 

Ya, saya akui kenyataan Presiden ISMA memang keras tapi saya lebih tertumpu kepada SUARA ISMA yang lantang berani menempelak pemimpin2 Cina yang dilihat semakin ghairah mengkritik Hudud dan secara tak langsung agama Islam tanpa dapat dikawal langsung oleh baik Umno maupun Pas.

Jika Umno dan Pas mampu kawal keceluparan rakan2 politik mereka, tidak ada keperluan untuk ISMA bersuara !

Dan ISMA mendapat sokongan kerana KEPONDANAN Umno dan Pas. Sekurang2nya maruah orang Melayu terbela dengan kelantangan ISMA ....... 

Membela MARUAH agama dan bangsa ..... mungkin itu sesuatu yang kedua Umno dan Pas sudah tidak lagi mampu pikul dek kerana terlalu taksub dengan politik !

PS - Saya merujuk kepada artikelWikipedia mengenai Boko Haram kerana saya tak ambil pot tentang mereka. Saya pasti pandangan ia sebagai 'berhaluan kiri' yang disamakan dengan ISMA itulah yang cuba disampaikan oleh KJ kepada pasaran cinanya.

Friday, 9 May 2014

Ketuanan Melayu

68 Tahun kita Umno lemah lembut

Kita perlu tahu Kontrak Sosial dan Perkara 153

Apa itu Kontrak Sosial dan Perlembangaan 153 :-

1.Ketuanan Melayu ialah kontrak sosial hasil persetujuan orang cina dan Melayu dimana orang Melayu adalah tuan kepada Persekutuan Tanah Melayu (sekarang) adalah Malaysia. Orang Cina yang dibawa masuk oleh British adalah pendatang dan orang cina (nenek moyang mereka) bersetuju bahawa mereka sebagai orang cina akan patuh dan kekal disifatkan sebagai terhutang budi kepada orang Melayu kerana kesanggupan dan kesediaan orang Melayu menerima mereka sebagai warganegara Persekutuan Tanah Melayu (sekarang Malaysia) walau orang Melayu tidak mahu menerima orang cina.

2.Tetapi orang Melayu terpaksa bersetuju sebagai prasyarat British memberikan kemerdekaan kepada Persekutuan Tanah Melayu. Orang Melayu yang terdesak untuk merdeka tidak boleh menunggu lagi dan pada waktu itu negara China telah menutup pintu dari menerima orang cina di Malaysia dan British yang tahu akan hal ini telah awal awal mengumumkan tidak mahu orang cina ini dibawa masuk ke British. Jadi orang Melayu telah tersepit dan terpaksa menerima orang cina.

3.Oleh itu, sebagai timbal balik kerana kesanggupan dan kesediaan apa yang disifatkan sebagai pengorbanan orang Melayu untuk menerima orang cina, perlembagaan memberi peruntukan khas kepada orang Melayu dalam bentuk hak istimewa dan ini dimaktubkan di dalam Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (sekarang) adalah Malaysia. Persetujuan quid pro quo atau saling beri-memberi ini dipanggil kontrak sosial.

4.Walaupun konsep ketuanan Melayu ini wujud sebelum Malaysia mencapai kemerdekaan, tetapi pemimpin Melayu yang tidak mahu mengunkitkan hal bahawa cina adalah pengkhianat dalam tragedi 13 Mei 1969 dan mengambil sikap berdiam diri untuk menjaga hati cina supaya orang Melayu tidak melabelkan kaum cina sebagai pengkhianat dan untuk membuang perasaan orang cina itu sendiri bahawa mereka adalah pengkhianat terhadap perjanjian perlembagaan.

5.Ketuanan Melayu tidak menjadi satu perkara yang disebut ramai sebelum tahun 2003 kerana orang cina pada masa itu semua akur dan tunduk dibawah pemerintahan Tun Mahathir yang menjaga orang Melayu. Tentangan paling kuat terhadap konsep ini adalah dari Parti Tindakan Demokratik (DAP) selepas Tun Mahathir meletakkan jawatan. Tetapi sebelum kemerdekaan yang pelik nya, orang cina bersetuju terhadap konsep Ketuanan Melayu kerana pada masa itu mereka mahukan hak kerakyatan. Selepas menerima kerakyatan yang diberi oleh orang Melayu, mereka secara perlahan lahan menentang sehingga lah menjadi rusuhan kepada 13 Mei 1969.

6.Konsep keulungan dan ketuanan Melayu ini mendapat perhatian dalam tahun 1940-an apabila orang Melayu bersatu untuk menentang penubuhan Malayan Union dan kemudian, berjuang untuk kemerdekaan. Semasa tahun 60-an, terdapat usaha yang cukup besar untuk mencabar ketuanan Melayu, diketuai oleh Parti Tindakan Rakyat (PAP) dari Singapura iaitu selaku abang kandung kepada DAP sekarang.

7.Tragedi 13 Mei 1969 menyaksikan kebangkitan ultra Melayu yang mendesak agar kerajaan parti tunggal diketuai UMNO, supaya menekan Melayu adalah "orang asal" di Malaysia. Rusuhan kaum mengakibatkan perubahan besar dalam pendekatan kerajaan kepada isu perkauman, dan menyebabkan pengenalan Dasar Ekonomi Baru(DEB) iaitu dasar tindakan afirmatif yang secara agresif untuk menjaga hak hak orang Melayu. Bermula penubuhan Dasar Ekonomi Baru(DEB) orang cina sudah mula berpakat untuk menguasai dan menindas orang Melayu didalam sektor swasta bagi menunjukkan penentangan mereka kepada Dasar Ekonomi Baru(DEB).

8.Selepas Tun Mahathir meletakkan jawatan iaitu dalam tahun 2003, ahli-ahli politik cina mula bersuara dan menekankan untuk menghapuskan ketuanan Melayu, dan membidas secara keras terhadap apa sahaja dasar kerajaan sehinggalah kepada kontrak sosial.

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi

68 tahun Umno alfatihah

Sempena 68 tahun umno esok, Mari kita buat bacaan yasin zikir tahlil pada para pejuang Umno Dan pejuang kemerdekaan Tanah air serta hadiahkan fatihah beramai ramai kepada parti Umno semoga kepimpinan Umno diberi taufiq hidayat  untuk lakukan yang terbaik demi Agama Bangsa Tanah Air

Turut doa dengan hadiah niat kepada Rasulullah saw  kedua ibu bapa kaum keluarga ,ummat Islam yang terdahulu pada kita muslimin muslimat  , Nabi Nabi Rasul Rasul  sahabat Nabi , alim ulamak , pejuang pejuang , syuhada solihin kulluhum ajmain

Alfatihah

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi
Pegawai Khas BAP Umno  Malaysia

Peluang anak melayu dalam perlancongan

Sektor perlancongan

Antara peluang Anak anak Melayu

1. Peluang perniagaan yang luas antaranya

Pemandu pelancong

Pelajari bahasa utama dunia

Antaranya English Spain Arab mandarin France German

2. Agent perlancongan

Perkhidmatan bas van Dan pemandu persendirian

3. Homestay macam HomestayAlisya Melaka

4. Peluang ekonomi antarabangsa

Perniagaan sampingan seperti pelancong German ada syarikat kemudian kita entertain bagus mana tahu mereka berminat

Pertukaran maklumat dan info

Pertukaran teknologi Dan pelaburan

5. Duta negara. Tonjolkan identiti bangsa

Tolong pelancong mesra pelancong

Ahmad Shuaib Ismail

Melaka kena berani

Assalamualaikumwarahmatullah .Apa khabar orang melayu Melaka ds ir idris haron

Bermula Tanah Melayu dengan Melaka . Melaka milik semua bangsa Melayu

Harap tidak jadi macam KM yang lepas yang amalkan dasar Mesra kamcheng sama kontraktor cina MCA . tapi mereka Ada undi BN tak kot ....

Ada projek tu bagi kontraktor Melayu lebih sikit .Bantu la anak anak Melayu berniaga ye Datuk Seri

Kenapa majoriti ulamak sunni sokong PAS

Kenapa golongan ulamak Melayu ahlu sunnah waljamaah mazhab shafie  95% berjuang dalam Pas ?

Lulusan mesir 95% sokong pas
Lulusan Jordan 95% sokong pas
Lulusan Arab Saudi 5% je sokong pas

95% lulusan Arab Saudi sokong Umno ...hahaha sebab nak seludup candu cotot Batu wahabi hahaha

Pastu amik Ustaz wahabi patul Bari  perjuangkan Umno siap budak pencacai mereka keluar hukum ikut kitab wahbi kata pelacur Kat peserta perempuan himpunan GST . cakap macai baruah OK la oiii

Kenapa. Kita tak pikir salah sendiri

Kenapa..kita tak amik iktibar

Kenapa ...kita masih ego

Kenapa ...masih ada golongan anti hadis

Belajar kenapa 95% lulusan agama tidak perjuangkan Umno

Mohon jawab

Ahmad Shuaib Ismail

Kubur pemimpin umno akan disiram air indah water

Melayu tinggal 50.4% di malaysia

Kami akan siram air kumbahan indah water Dan sisa buangan kandang bukit pelanduk kepada semua kubur pemimpin Umno sekarang apabila mereka mati kelak kerana mereka lah punca anak anak Melayu hancur identiti Melayu maruah bangsa Melayu

Kerana mereka tiada lagi ketuanan Melayu

Kerana mereka amalkan hidup kurap si sakau harta kerajaan Wang projek komisen kontraktor

Kerana mereka hapuskan sendiri ketuanan Melayu dengan 1 Malaysia

Kerana mereka gagal sedar pas dap pkr wahabi syiah soialis komunis sedang hancurkan Umno Dan bangsa Melayu punya identiti

Tiada lagi bangsa lain nak beri Tanah pada bangsa Melayu dirikan negara

Kerana mereka dibeli orang cina untuk mereka hidup mewah dengan segala kekayaan tender projek beri pada cina

Kerana mereka tidak percaya sibghatullah acuan Allah lebih baik Dari acuan manusia

Kerana mereka menjadi baruah cina sejak merdeka

Kerana mereka bangsa Melayu hilang maruah di Tanah tumpah sendiri

Kerana mereka sanggup melutut depan bangsa lain

Kerana mereka GAGAL pertahankan Melayu

Thursday, 8 May 2014

Perjuangan umno menuju kehancuran

Perjuangan Umno menuju kehancuran menjelang Pru 14

1. Perjuangan Umno sekarang memakai sistem zaman Tun Razak . duit kopi gula Kain batik

2. Sejuta generasi muda berumur 17 18 19 20 tahun pada 2013 pada tahun  nekad akan mengakhirkan kerajaan Umno .

Umno BN dapat 47% undi popular semasa Pru 13. Bayangkan sejuta pengundi baru undi PR ...berapa persen Umno tinggal

3. Kepimpin pemuda Umno mencantas pejuang pejuang muda Umno Dan mengambil wahabi wahabi golongan patul Bari bukan menjadi pejuang Umno tetapi pejuang wahabi

4. Segala program brim tidak memberi apa apa faedah kepada rakyat kerana masalah utama iaitu rasuah  penyelewengan Wang kerajaan telah gagal diselesaikan semenjak 1957

5. 97% pengundi cina nekad untuk mengakhirkan Umno dalam pru 14

6. Orang Melayu mula menerima masyarakat keadilan sosial Dari sistem ketuanan Melayu yang jelas korupsi

7. Rakyat boleh melihat anak beranak pemimpin BN hidup mewah hari perbuatan kurap harta kerajaan . projek sejuta make up tiga juta. Dua juta masuk poker

8. Isu isu Islam gagal diselesaikan semenjak 1957 seperti ummat Islam bebas murtad selepas umur 18 tahun. Rujukan kes lina joy

9. Konsep 1 Malaysia sendiri menghapuskan konsep ketuanan Melayu so jangan salahkan generasi muda terima pemerinrahan demokratik

10. Umno tidak menyediakan pelapis pemuda yang mantap tetapi mereka mantap dalam mengejar komisen Dan sakau duit kontraktor

Ahmad Shuaib Ismail

Sebab apa rakyat ramai tentang GST

Fakta sembang kedai kopi Sebab apa rakyat ramai menentang GST

1. Kalau negara bebas rasuah , GST 19% pun rakyat terima macam dibuat di negara Denmark

2. Kalau anak anak pemimpin makan sarapan pagi di warung mapley

3. Kalau tahu dosa pahala

4. Kalau tahu pemimpin tadbir dengan amanah takde sakau duit kontraktor

5. Kalau pendidikan percuma

6. Kalau Lebuhraya percuma

7. Kalau Kereta tiada roadtax

8. Kalau Audit negara bebas penyelewangan

9. Kalau sistem tender terbuka

10. Kalau kebebasan media

Ahmad Shuaib Ismail

Cadangan kepada PR

Cara mudah PR kuasai Malaysia Pru 14

1. Dap kuasai 50 parlimen kawasan majoriti cina daripada 38 sekarang dengan mainkan peranan kuasa ekonomi cina

2. Pas tingkatkan dari 21 parlimen kepada 40 parlimen mainkan sentiment agama .

3. Pkr menang 50 parlimen tingkatkn Dari 30 sebelum ini .kawasan berbilang kaum dwngan tawaran sistem demokrasi liberal

PR akan menang
Majoriti mudah 131 parlimen

Isu

1. Tawarkan jawatan TPM 1 kepada wakil Sarawak

2. Tawarkan TPM 2 kepada cina

Taktikal

1. Pecah belah kompenan BN melalui isu hudud

2. Kuasai pengundi muda umur 21 22 23 24 tahun ketika Pru 14

3. Jaga NGO NGO Melayu dengan beri elauan kepada semua NGO Melayu 

4. Tumpukan pembangunan national untuk semua

5. Pemikiran perjuangan Melayu di reversekan dengan

Kuasai ketua ketua Melayu
Kuasai imam imam masjid surau Melayu

6. Beri kuasa penuh pada pas tadbir Kelantan terengganu dengan beri royalti minyak 30% agar menjadi ikon negeri Melayu lain

7. Kekalkan kedudukan istimewa Melayu dalam perlembagaan

8. Laksanakan media terbuka tanpa had

9. Hapuskan GST dan laksanakn sistem percukaian baru

10. Royalti minyak Sabah Sarawak naik kan 40% .

Teori jika MCA keluar Barisan Nasional

Teori jika MCA keluar BN

Siapa yang rugi

Melayu bumiputra atau cina

1. Umno akan gabung dengan pas akan mengwujudkan 120 kerusi parlimen selamat untuk pas Umno menang dalam Pru 14

Sekarang Umno kuasai 88 parlimen

Pas 21

Pas Umno = 109 kerusi

Perlukan lagi  4 kerusi untuk memerintah Malaysia dwngan simple majoriti gabungan pas Umno Dan kerusi selama pas Dan Umno pasti menang di semenanjung termasuk Sabah ialah 135 kerusi yang 50% majoriti Melayu bumi tak termasuk Sarawak

Kawasan pengundi Melayu melebihi 50% majoriti melayu bumiputra di semenanjung Dan Sabah Sarawak  berjumlah 175 parlimen manakala majoriti cina 50% dalam 47 parlimen

So jika Melayu bumiputra India bergabung melawan cina. Maka gabungan Melayu bumiputra India mempunyai 2/3 majoriti kerusi parlimen

So siapa rugi ?

MCA atau cina ?

2. Pkr dah tentu hilang hampir 70% pengundi Melayu mereka dari Pas

Pkr di permatang pauh parlimen akan dimenangi samada pas atau Umno kerana pkr selama ini hidup atas pengundi pas.

Jika pas Umno gabung maka kesemua kerusi Melayu pkr menang akan dapat kepada pas Umno sebanyak 14 kerusi

109+ 14 dapat 124 parlimen

3. Akhirnya

Siapa yang rugi

Pastinya MCA Dan dap

Dan cina yang masih setia dngan BN akan duduk gerakan atau tubuh parti baru multiracial

Sekian

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi

Wednesday, 7 May 2014

Cina mca dan cina dap sama geng

Cina MCA dan cina Dap ada  tiga ciri utama mereka sejak diberikan kad pengenalan ic biru dan kerakyataan oleh raja raja melayu dan pemimpin melayu di Malaysia sejak tahun 1957 sampai 2014  iaitu

1. 90% cina dap cina mca Tidak fasih bercakap Melayu .cakap English pandai la pulak

2. 90% cina dap cina mca tidak memahami hak hak agama Islam sepenuhnya terutama hudud.

3.  90% cina MCA cina dap tidak memahami adat resam orang Melayu terutama hak istimewa Melayu bumiputra perkara 153 perlembagaan persekutuan

Bangla duduk setahun Malaysia pun boleh kecek kelate !

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi

Hak Melayu Bumiputra 67% .Kempen dilancarkan

Atas nama Allah dan Rasul

Bismillahirrahmanirrahim

Pemuda Umno Bandar Baru Bangi lancarkan Kempen

67% adalah hak Melayu Dan Bumiputra di Malaysia

Target 30 tahun dari sekarang

Pedulikan MCA DAP . kita Melayu bumiputra 67% penduduk serta kuasa mengundi

Yang benar

Ahmad Shuaib Ismail

Menentang hudud jatuh dibawah akta Hasutan kesalahan jenayah

Mengajak rakyat atau ahli parlimen menghasut Menentang hudud dilaksanakan dibentangkan adalah satu kesalahan jenayah

Sesiapa boleh membuat laporan polis terus

Seksyen 4 akta hasutan boleh dikenakan kepada mana mana pemimpin DAP dan MCA termasuk pemimpin beragama Islam yang menentang terbuka Dan menghasut orang lain agar menghalang perlaksanaan hudud Kelantan  isu hudud Kelantan kerana hudud adalah salah satu kepercayaam ummat Islam dan sebarang sentiment menghalang kepercayaan agama seseorang diamalkan adalah merupakan kesalahan di bawah undang undang jenayah

Siapa yang menentang hudud adalah jatuh dibawah akta hasutan kesalahan jenayah kerana menghalang amalan agama Islam diamalkan di Malaysia Dan perkara 3 Dan perkara 11 jelas menyatakan Islam adalah agama rasmi

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi

Amaran kami pada MCA

Amaran kami kepada Wee ka siong dari MCA.

JANGAN BIADAP PASAL ISU HUDUD

1. Lebih Dari DAP pulak tentang hudud la pulak

Sila tutup mulut anda atau boleh pergi melancong seumur hidup di tongsan China

Atau keluar BN masuk DAP

2. Jangan campuri soal hudud.

3. Biarkan Pas selesaikan dengan dap pkr soal hudud

Pakatan rakyat menuju kehancuran pasal hudud so kenapa MCA nak jadi hero ? 

4. So kami nak semua pemimpin MCA tutup mulut pasal isu hudud 

MCA kaji kenapa ramai cina undi PR bukannya BN dalam Pru Dan perjuangkan rakyat semua kaum. Paham tak ?

So jangan menyibuk Bab hudud.biar Pas selesaikan dengan dap pkr

Ahmad Shuaib Ismail
Pemuda Umno Bandar Baru Bangi

Hukum Sumpah dibenarkan dalam Islam

Serba sedikit tentang sumpah

Sumpah diambil atau diucapkan dengan tujuan meyakinkan pihak lain bahawa orang yang bersumpah itu benar dalam ucapan atau pengakuannya. Keyakinan akan kebenaran itu lahir kerana orang yang bersumpah mengucapkan kata atau kalimat yang mengandungi makna bahawa, jika dia berbohong, maka dia bersedia dilaknat atau dijatuhi hukuman oleh Allah. Justeru, dalam ajaran Islam, tidak dibenarkan bersumpah kecuali menggunakan kata yang menunjuk kepada Tuhan, sebab tidak ada yang mampu menjatuhkan saksi selain Allah SWT atau atas dasar izin-Nya. Sumpah dapat lebih dikuatkan dengan pelbagai cara, antara lain, seperti diisyaratkan dalam al-Quran: “..kamu menahan kedua orang saksi sesudah solat (untuk bersumpah) dengan nama Allah jika kamu ragu (terhadap mereka), “(Demi Allah) kami tidak akan membeli dengan sumpah ini harga yang sedikit (untuk kepentingan seseorang), walaupun ia kaum kerabat,..” (Surah al-Maa’idah 5:106)

Penguat sumpah di sini dilakukan dengan memilih waktu tertentu, iaitu sesudah solat, kerana diharapkan waktu itu masih berkesan di hatinya kehadiran dan kebesaran Allah.

Al-Quran juga menggunakan pengulangan kata atau kalimah beberapa kali untuk tujuan penguat sumpah, seperti disebutkan dalam ayat 6 hingga 9 surah an-Nur. Di sini Allah memerintahkan kepada suami yang menuduh isterinya berzina (tanpa membawa empat orang saksi) untuk bersumpah dengan nama Allah sebanyak empat kali dan kali kelima menyatakan bahawa laknat Allah atau kutukan Allah akan jatuh kepadanya jika dia termasuk dalam orang yang berbohong. Sementara itu, untuk mengelak daripada tuduhan itu, isteri juga diperintahkan bersumpah dengan nama Allah empat kali dan yang kelima menyatakan bahawa murka Allah akan jatuh kepadanya jika suaminya termasuk orang yang benar dalam ucapannya.

Ulama mengembangkan cara menguatkan sumpah, antara lain dengan menggunakan kitab suci al-Quran dan meletakkannya di atas kepala orang yang bersumpah atau dengan meminta yang bersangkutan memegangnya. Cara ini jelas tidak dikenal pada masa Rasulullah SAW. Sebabnya, walaupun ayat al-Quran sudah sempurna sebelum Rasulullah wafat dan dihafal seluruhnya oleh sahabat Baginda, namun al-Quran baru dikumpulkan dalam satu kitab setelah Rasulullah SAW wafat.

Sebenarnya, tujuan menggunakan al-Quran dalam sumpah adalah lebih menguatkan kandungan sumpah. Sebabnya, bagi seorang Muslim, al-Quran adalah firman Allah. Diharapkan dengan meletakkan di atas kepala orang yang bersumpah atau memegangnya, dia dapat lebih berasakan kebesaran Allah sehingga apa yang diucapkannya benar-benar sesuai dengan isi hatinya. Justeru, tidaklah tepat menggunakan al-Quran untuk mengambil sumpah orang bukan Islam, kerana kesan yang dimaksudkan di atas tidak mungkin akan dirasakan oleh mereka yang tidak beriman kepadanya sebagai firman Allah.

Tidak ada halangan untuk bersumpah dengan bahasa apa pun selama kandungannya dapat difahami oleh mereka yang bersumpah dan yang mengambil sumpah. Boleh saja mereka yang bersangkutan menyusun sendiri kalimat sumpahnya atau disusunkan oleh mereka yang mengambil sumpah. Sebabnya, yang terpenting adalah kandungan kalimat itu dipersetujui oleh yang bersumpah.


Mubahalah ialah masing-masing pihak diantara orang-orang yang berbeda pendapat mendoa kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, agar Allah menjatuhkan la’nat kepada pihak yang berdusta.

Dalam sirah nabi peristiwa mubahalah pernah berlaku, Nabi mengajak utusan Nasrani Najran bermubahalah tetapi mereka tidak berani dan ini menjadi bukti kebenaran Nabi Muhammad s.a.w.

Al-Bukhari dan Muslim meriwayatkan seorang pelayan dan majikan datang kepada Rasulullah SAW. Lalu Baginda mengkehendaki kedua-duanya mengadakan sumpah pengutukan. Tetapi salah seorang daripada keduanya berkata: “Janganlah engkau mengeluarkan sumpah kutukan itu. Demi Allah, sekiranya dia Nabi yang benar lalu dia meminta kita mengadakan sumpah kutukan, nescaya kita tidak akan mendapat keuntungan selama-lamanya

Perhatikan ayat 59 – 63 surah Ali ‘Imran seperti maksudnya di bawah:

59. Sesungguhnya misal (penciptaan) Isa di sisi AllAh, adalah seperti (penciptaan) Adam. Allah menciptakan Adam dari tanah, kemudian Allah berfirman kepadanya: “Jadilah” (seorang manusia), maka jadilah dia.
60. (Apa yang telah Kami ceritakan itu), itulah yang benar, yang datang dari Tuhanmu, karena itu janganlah kamu termasuk orang-orang yang ragu-ragu.

61. Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya la’nat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta.

62. Sesungguhnya ini adalah kisah yang benar, dan tak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Allah; dan sesungguhnya Allah, Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana .

63. Kemudian jika mereka berpaling (dari kebenaran), maka sesunguhnya Allah Maha Mengetahui orang-orang yang berbuat kerusakan.


Sheikh Muhammad Abu Zahrah berkata: Dalam ayat-ayat yang lalu Allah SWT menerangkan keadaan Nabi Isa a.s. sejak daripada kandungan dan apa yang berlaku kepadanya daripada mukjizat dan bagaimana ia adalah seorang Nabi yang soleh serta hamba Allah”.

Sebab nuzul ayat ke-59

Ayat ini diturunkan kerana wujud perdebatan antara rombongan kaum Nasrani dengan Nabi SAW. Rombongan tersebut berkata kepada Nabi SAW: “Apa sebab tuan mengata-ngata tuan kami? Nabi SAW menjawab: “Apa yang telah saya katakan?” Mereka berkata: “Tuan mengatakan Nabi Isa a.s itu hamba Allah SWT!”

Nabi SAW menjawab: Benar! Dialah hamba Allah dan utusan-Nya Allah SWT pertaruhkan kalimat-Nya kepada anak dara yang tidak berkahwin iaitu Maryam”.

Mendengar jawapan Rasulullah SAW, mereka marah lalu berkata: Adakah tuan pernah melihat seorang yang dilahirkan dengan tidak berayah? Kalau tuan orang yang benar tunjukkanlah kepada kami satu contoh”.

Maka Allah SWT turunkan ayat ini, bahawa sesungguhnya Isa a.s yang dijadikan oleh Allah SWT dengan cara yang mereka anggap pelik kerana ia terjadi dalam keadaan tidak berayah. Tidaklah kurang peliknya dengan misalan Adam AS dijadikan tanpa ayah dan ibu.

Adam a.s dijadikan Allah SWT daripada tanah. Kalaulah mereka sudah mengakui tentang kejadian Adam itu tidak pelik, maka tidak sepatutnya mereka mengingkari tentang kejadian Nabi Isa pula. Kerana jika Allah SWT menghendaki terjadinya sesuatu, Ia akan mengatakan: “Jadilah engkau!” Maka jadilah ia.

Iktibar dan fiqh ayat:

Al-Maraghi berkata: “Ayat ini mengandungi perumpamaan yang sangat jelas, kerana titik persamaan kedua-dua belah pihak disebutkan dengan terang, sehingga dapat menghilangkan keraguan musuh Allah SWT. “Ini disebabkan orang yang mengingkari kejadian Nabi Isa tanpa ayah, sedangkan pada masa yang sama, dia mengakui kejadian Nabi Adam AS yang tidak berayah dan beribu, yang merupakan suatu perkara yang seharusnya tidak terjadi dan tidak dapat diterima oleh akal”.Hamka berkata: “Ayat ini membantah kedua pihak. Pertama yang tidak percaya sama sekali bahawa Nabi Isa lahir tidak dengan perantaraan bapa, sehingga dituduh dengan pelbagai macam tuduhan oleh orang Yahudi. Padahal mereka pun percaya Nabi Adam dijadikan daripada tanah tidak dengan bapa tidak dengan ibu. Orang zaman sekarang terlalu terpesona dengan teori Darwin.“Yang kedua ialah penyadaran bagi orang oleh kerana Nabi Isa tercipta dengan perantaraan Roh Allah, iaitu kalam-Nya yang menjelma menyerupai diri sebagai manusia, sebab itulah mereka tuhankan dia. Kerana perkara luar biasa itu dia dituhankan nescaya Nabi Adam yang terlebih dahulu dituhankan”.

Sebab nuzul ayat 60

Adalah diriwayatkan, bahawasanya Nabi SAW mengajak orang-orang Nasrani Najran itu beribtihal atau mubahalah, yakni berlaknat-laknatan dan sesiapa yang berdusta dialah yang ditimpa laknat. Tetapi mereka enggan.

Iktibar dan fiqh ayat:

Al-Maraghi berkata: Hendaklah kamu tetap teguh dengan keyakinan dan ketenanganmu dalam menuju kebenaran serta menjauhkan diri daripada sebarang keraguan”.Muhammad Quraish Shihab berkata: Ayat ini menegaskan apa yang ditegaskan oleh ayat yang lalu bahawa apa yang telah Allah SWT wahyukan kepadamu ini wahai Muhammad itulah kebenaran mutlak. “Kemutlakan itu difahami daripada bentuk makrifat, yakni huruf alif dan lam yang menghiasi kata hak. Kebenaran mutlak itu datang dari Tuhanmu Yang Maha Mengetahui lagi Maha Kasih padamu”.Hamka berkata: “Ayat ini membantah kepercayaan yang ganjil itu. Lalu dijelaskan bahawa Allah Maha Kuasa telah menciptakan Nabi Adam dari tanah tidak dengan perantaraan bapa dan ibu. “Datangnya Nabi Adam ke dunia bukanlah mempusaka dosa dan lahirnya Nabi Isa bukan pula penebus dosa melainkan sebagai Rasul-rasul Allah yang lain juga. Diutus sebagai pembimbing manusia menuju ke jalan yang diredai-Nya”.

Sebab nuzul ayat 61

Al-Bukhari dan Muslim meriwayatkan seorang pelayan dan majikan datang kepada Rasulullah SAW. Lalu Baginda mengkehendaki kedua-duanya mengadakan sumpah pengutukan. Tetapi salah seorang daripada keduanya berkata:Janganlah engkau mengeluarkan sumpah kutukan itu. Demi Allah, sekiranya dia Nabi yang benar lalu dia meminta kita mengadakan sumpah kutukan, nescaya kita tidak akan mendapat keuntungan selama-lamanya”.

Lalu kedua-duanya berkata kepada Nabi SAW,Kami akan memberi tuan apa yang tuan minta”. Oleh itu, kirimkanlah bersama kami seorang lelaki yang tuan amanahkan.”

Lalu Nabi SAW bersabda: “Berdirilah engkau wahai Abu Ubaidah”. Tatkala dia sudah berdiri lalu Baginda bersabda: “Inilah orang kepercayaan daripada umat ini (Islam)”.

Abu Nu’aym meriwayatkan dalam kitab al-Dalail, daripada Ibn Abbas, “terdapat lapan orang Nasrani Najran datang kepada Rasulullah SAW. Antara mereka, terdapat seorang pelayan dan majikan. Lalu Allah SWT berfirman, Katakanlah, mari…, lalu mereka berkata, “Berilah kami tempoh tiga hari”.

Mereka kemudiannya pergi kepada kaum Yahudi Quraizah, Nadr dan Qainuqa’. Lalu mereka memberi isyarat agar mengadakan perdamaian dan jangan mengadakan sumpah saling mengutuk dengan Baginda. Mereka berkata, “Dialah Nabi yang kita temui di dalam Taurat kerana itu adakanlah perdamaian dengan Baginda dengan bayaran sebanyak 1,000 helai pakaian dibayarkan pada bulan Safar dan 1,000 lagi pada bulan Rejab serta beberapa dirham”.

Diriwayatkan bahawa Nabi SAW memilih Fatimah, Ali dan kedua-dua puteranya untuk mengerjakan mubahalah ini. Baginda kemudiannya keluar bersama mereka, sambil bersabda, “Jika aku membaca doa, hendaklah kamu mengaminkannya”.

Ibn Asakir meriwayatkan daripada Ja’far daripada bapanya, bahawa ketika ayat ini turun, beliau membawa Abu Bakar r.a bersama seorang anaknya, Umar r.a., bersama seorang anaknya, dan Uthman r.a bersama seorang anaknya. Tidak diragukan daripada ayat ini orang akan memahami bahawa Nabi SAW menyuruh golongan Ahli Kitab yang memperdebatkan peristiwa Nabi Isa dengan kaum mukmin agar mengumpulkan kaum lelaki, wanita dan anak-anak daripada kalangan mereka.

Nabi SAW juga mengumpulkan orang yang beriman, kaum lelaki, wanita dan anak-anak untuk melakukan doa mubahalah, iaitu memohon laknat ditimpakan kepada orang yang berdusta dalam persoalan Nabi Isa ini.

Iktibar dan fiqh ayat:

Al-Maraghi berkata: “Dalam ayat di atas perkataan anak-anak soleh dan isteri disebut terlebih dahulu daripada dirinya sendiri. Padahal seseorang sentiasa memikirkan nasib anak dan isterinya, sebenarnya adalah untuk menyatakan betapa Nabi SAW telah berasa aman, memiliki kepercayaan yang penuh dan keyakinan yang teguh dengan kebenaran misinya, hinggakan Baginda menaruh kepercayaan sesuatu misbah yang tidak diinginkan akan menimpa mereka. “Ayat ini dinamakan ayat mubahalah, ertinya berdoa agar musuhnya mendapat laknat Allah”.Muhammad Quraish Shihab berkata: “Ayat ini diletakkan setelah ajakan memanggil anak dan isteri dan sebelum bermubahalah. Ini memberi isyarat bahawa Nabi SAW masih memberi kesempatan waktu yang relatif tidak singkat kepada yang diajak itu, untuk berfikir menyangkut soal mubahalah, kerana akibatnya sangat fatal”.Hamka berkata: “Mubahalah ialah bersumpah yang berat. Di dalam sumpah itu dihadirkan anak dan isteri dari kedua pihak yang bersangkutan, lalu diadakan untuk mempertahankan kebenaran masing-masing. “Jika kedua belah pihak masih tidak mengalah dan bertolak ansur maka tunggulah laknat-Nya kepada siapa yang masih mempertahankan pendirian yang salah. Inilah ajakan Rasulullah SAW kepada utusan-utusan Najran yang mempertahankan Nabi Isa adalah putera Allah SWT. “Ayat mubahalah adalah pembuktian antara yakin dan teguhnya orang Islam pada iman dan kepercayaannya. Keyakinan Tauhid adalah pegangan seluruh keluarga untuk mempertahankan diri hidup atau mati demi menegakkan kebenaran”.

Iktibar dan fiqh ayat ke-62:

Al-Qurtubi berkata: “Isyarat pada sesungguhnya ini, kembali kepada al-Quran dan apa yang terkandung daripada kisah-kisah. Di namakan kisah kerana segala makna ikut mengikuti antara satu sama lain”.Sheikh Sya’rawi berkata: “Jika datang kisah daripada tuhan yang satu, maka kita yakin bahawa tiada lagi di sana Tuhan yang lain mendatangkan dengan kisah-kisah yang lain”.Al-Sonhadji berkata: “Ayat ini dijadikan hujah menolak dakwaan orang-orang Nasrani yang mengatakan, Allah SWT itu Tuhan yang ketiga dari tiga serangkai. Dan sesungguhnya Allah itu adalah Yang Maha Perkasa lagi Bijaksana. Yakni tidak ada yang lebih perkasa dan lebih bijaksana daripada-Nya, dan tidak ada yang layak untuk menandingi-Nya selain Allah sendiri”.

Iktibar dan fiqh ayat ke-63:

i. Ibn Kathir berkata: “Allah menutup ayat ini dengan menjelaskan siapa yang menyeleweng daripada kebenaran kepada kebatilan maka dialah yang sebenarnya merosakkan di muka bumi. Sedangkan Allah Maha Mengetahui dan pasti membalas perbuatan mereka kerana Dia Maha Berkuasa atas segala-galanya.ii. Hamka berkata: “Tasamuh (toleransi) beragama ini adalah dasar dari dakwah Islam. Yang menentukan petunjuk bagi manusia , bukanlah manusia melainkan Allah SWT. Tetapi orang tidaklah boleh berhenti mengadakan dakwah. “Suatu toleransi tidak disertai dengan perluasan dakwah akan menuju kehancuran. Kita harus berani mengikut Rasulullah SAW, berani berhadapan dengan pemeluk agama yang lain dengan mengadakan mubahalah. Sesungguhnya keberanian itu tidak akan wujud jika kita tidak mengerti agama kita sendiri”.

Berdasarkan ayat-ayat di atas jelas betapa rosaknya golongan Yahudi dan Nasrani apabila mempertuhankan Nabi Isa sedangkan apabila di ajak bermubahalah mereka begitu gentar dan takut seperti yang terjadi kepada golongan Nasara Najran.

Malah Aisyah r.a ketika dituduh melakukan perbuatan jahat itu dengan seorang sahabat, beliau juga bersumpah menafikannya tetapi dalam bentuk sedikit berbeza iaitu beliau melafazkan :

والله لا أستغفر الله منه أبدا

Ertinya : Demi ALlah aku tidak akan meminta ampun kepada Allah sama sekali

Perkataan itu adalah sumpah membersihkan dirinya. Menyatakan beliau tidak perlu minta ampun kepada Allah dalam menghadapi tuduhan itu adalah satu tanda jelas beliau tidak melakukan sebarang kesalahan sebagaimana dituduh. 

 

PAS Parti Angkatan Syiah

PAS ( parti ajaran syiah ) telah ramai generasi muda kenal siapa mereka.

Semakin bocor rahsia perjuangan mereka .
1. Video jelas penglibatan pemimpin pas dengan syiah hezbola lubnan

2. Menyokong perjuangan komunis dan sosialis demi hancurkan Umno

3. Sanggup peralatkan perempuan Islam demi hawa nafsu seks mereka

4. Gunakan politik Kotor maki hamun wirid harian mereka

5. Benarkan bukan Islam hina Islam dalam isu nama Allah dalam bible

6. Buat hudud tanpa masukkan bukan Islam terlibat sekali .

7. Sanggup menjadi pencacai baruah komunis cina untuk hancurkan Umno

Terlalu banyak lagi....

Banyak dah terdedah matlamat syiah di Malaysia memang anti Umno sebab umum tahu Umno terdiri dari golongan ahlu sunnah waljamaah

Semoga generasi muda kenal siapa pas yang peralatkan Islam demi kepentingan politik mereka

Adakah kejadian bunuh 30 askar syria dilakukan rakyat Malaysia ?

Adakah kematian 30 askar Syria semalam disebabkan oleh seorang ahli PAS parti Islam Malaysia merangkap AJK Pas negeri Kedah yang sekarang berjuang menjatuhkan kerajaan Syria ?

Kalau Ada askar Syria datang Malaysia balas dendam Kat mana mana rakyat Malaysia siapa kena tanggungjawab ?

Hukum sunnat bagi bunga dan tunduk depan mayat bukan Islam

Keputusan hukum memberi bunga dan tunduk depan mayat bukan Islam oleh Dewan ulamak Pusat dipersetujui oleh Majlis Syura Ulamak 

Maka disunnatkan menziarahi mayat mana mana ahli pkr dap yang bukan Islam

Kedua , Setiap pemimpin Dan ahli hendaklah disunnatkan  tunduk Dan memberi bunga di hadapan keranda mayat bukan Islam terdiri dari ahli Dan penyokong pkr dap yang bukan Islam apabila meninggal dunia

Setiusaha Dewan Ulamak

Tuesday, 6 May 2014

Pemuda sunni arab saudi ditipu wahabi

Pengganas wahabi menipu perjuangan rakyat Syria

Ramai sudah tahu pengganas wahabi yang mulakannpeperangan menjatuhkan kerajaan sah Syria

Di Malaysia  bernama Ustaz lofti ahli pas Dan ajk pas pun pergi berjuang jatuhkan kerajaan Syria

http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2014/04/30/Feeling-deceived-by-preachers-Saudi-jihadist-returns-home-from-Syria.html

Pengganas wahabi jadikan perempuan hamba seks jihad

Perempuan tunisa dijadikan hamba seks jihad pengganas wahabi

Saksikan video kenyataan menteri Tunisia

وزير داخلية تونس ينتقد الصمت عن فضائح
جهاد النكاح: http://youtu.be/2YQn12qSzbw

pemimpin PAS sila menjawab hukum Tunduk depan mayat apa hukumnya

Saya beri masa 3 hari kepada Presiden Pas Datuk Seri Hadi Awang dan Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Datuk Ahmad Yakob Menteri Besar Kelantan Dan Majlis Syura ulamak Pas untuk menyatakan dalil hukum syarak perbuatan memberi bunga dan tunduk kepala dibawah yang dilakukan oleh ummat Islam.

Adakah perbuatan beri bunga Dan tunduk depan mayat hukumnya

1. Wajib
2. Sunnat
3. Haram
4. Makhruh
5. Harus
6. Fardhu ain
7. Fardhu kifayah

Adakah dapat

1. Pahala ?
2. Syafaat Nabi ?
3. Rahmat Allah ?
4. Magfirah Allah ?

Adakah ia :-

1. Perbuatan Nabi saw
2. Perbuatan sahabat Nabi saw
3. Perbuatan ulamak sunni
4. Perbuatan wali wali Allah
5. Perbuatan kiyai kiyai arif billah

Yang benar

Ahmad Shuaib Ismail

Kristian Indonesia larang penggunaan Kalimah Allah dalam BIBLE. So apa jawapan paderi lawrence , Pas Dap Pkr ?


Kristian Indonesia Haramkan Nama Allah Dalam Bible – Sarjana

Ketika sesetengah pihak menjadikan Indonesia, negara umat Islam teramai di dunia, sebagai contoh bagi menghalalkan penggunaan kalimah Allah, seorang sarjana agama itu kini memberikan gambaran sebaliknya.

Prof Dr Menahem Ali, sarjana dalam bidang agama Kristian dan pengajian semitik berkata, terdapat sebahagian penganut Kristian di republik itu menolak penggunaan kalimah “Allah” dalam Bible.

“Di Indonesia lebih kejam menurut saya, ada kelompok Kristian yang mengharamkan nama Allah dalam kitab Injil kerana ia dianggap (mereka) berhala umat Islam,” kata pensyarah Universiti Airlangga, Surabaya, itu.

Beliau berkata demikian sewaktu sidang media “Seminar Kalimah Allah dan Kristologi Nusantara” di Shah Alam, pagi ini. – Malaysiakini.com

Bukti Timbalan Presiden Pas berjumpa Ulamak Pengganas Syiah Hassan nasrola hesbola Lubnan banyak kali

Bukti timbalan presiden Pas mengaku  berjumpa dengan hasan nasrola  yang juga merupakan pengganas syiah antarabangsa Dan hasan nasrola bersama hesbola telah membunuh puluhan ribu ummatbislam di lubnan Dan Syria

Ahli pas Mohd lufti merangkap ulamak Pas ahli dewan ulamak Pas membantu siapa di syria ?
 
Sila pilih mana satu

1. pengganas Syiah ?
2. Pengganas Wahabi gulingkan kerajaan Syria ?
3. Rakyat Syria (Aman care Syria)?

MAT SABU - ISRAEL JAHANAM_4: http://youtu.be/lM99AgCj9Bg

Bukti Ulamak mengkapir Umno ..terbaru

Mereka mudah pergunakan Islam untuk undi menang ke atas Umno.ni Cara Kotor pas peralatkan Islam untuk politik

Kita rujuk hukum Islam tentang perkara ini

Agama Islam mengharamkan seseorang islam itu menuduh kafir terhadap seorang islam yang lain kerana Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

“ لا يرمى رجل رجلا بالفسوق ولا يرميه بالكفر الا ارتدت عليه أن لم يكن صاحبه كذلك “ .

Ertinya diriwayatkan oleh Abu Zar sebagaimana yang tersebut dalam kitab –kitab Sahih Imam Bukhari dan Sahih Imam Muslim yang bermaksud: “ Barang siapa yang menuduh fasik atau kafir terhadap seorang lain adalah dia sendiri akan menjadi fasik atau kafir jika tuduhannya tidak benar.Telah ijmak sekalian ulama Islam pada menyatakan perbuatan itu adalah suatu dosa yang besar-kalau pun tidak boleh dikatakan sebesar-besar dosa kerana menyebabkan orang yang membuat tuduhan itu sendiri menjadi kafir akibat dari tuduhan yang tidak sebenar itu.

Adapun orang islam yang terkena tuduh kafir itu tidaklah terjatuh keatasnya sesuatu hukum daripada hukum-hukum syarak dikecualikan jika dia telah dihukumkan sebegitu yakni menjadi kafir oleh seorang hakim syarie.Setelah sabit tuduhan kafir itu keatasnya selepas dijalnkan penyiasatan dan penelitian yang sehalus-halusnya dan telah diperintah ianya bertaubat tetapi ia enggan ketika itu barulah berjalan keatasnya hukum-hukum yang terjatuh keatas seorang kafir kerana jika tuduhan yang sewenang-sewenangnya diakui sah sudah tentulah akan berlaku huru-hara dan ketika itu tidaklah ada lagi sekatan atau kawalan syarak.Maka wajiblah di atas tiap-tiap orang yang suka mempermainkan-mempermainkan perkataan kafir mengkafir ini menginsafi akan dosa yang dia lakukan itu dan wajiblah ia bertaubat dengan serta merta supaya tidaklah ia berkekalan didalam dosa yang besar itu yang akan membawanya ke neraka.

Jika ia masih kekal membuat tuduhan itu maka wajiblah di atas pemerintah takzirkan dia (menghukumkan dia) dengan apa cara yang difikirkan patut dan munasabah.

2. Berkenaan dengan soal adakah harus bagi seseorang islam memilih atau mengundikan seorang warga yang bukan islam menjadi wakil rakyat dalam dewan-dewan mesyuarat atau lainnya yang tidak ada kaitan dengan perkara agama maka dalam negeri-negeri kita di malaysia ini peraturan –peraturan pilihanraya yang dijalankan iti adalah bersesuaian dengan maksud perlembagaan negara persekutuan tanah air melayu yang telah di sahkan dengan pakatan sekalian pertubuhan –pertubuhan siasah yang mengandungi suara yang banyak daripada penduduk-penduduk negara ini dalaman telah dikanunkan bahawa tiap-tiap warga negara ini adalah mempunyai hak-hak dan tangungan-tangungan yang sama dari segi undang-undang negeri, tidak terkecuali samaada warga negara itu beragama islam atau pun tidak selagi dia taat dan patuh kepada undang-undang negeri dan sekaliannya telah mengaku dan mengsahkan bahawa apa yang ada kaitan dengan perkara agama islam adalah terpulang kepada duli yang maha mulia sultan–sultan pada mengadilkannya.

Manakala kita tilik pada apa-apa yang tersebut di atas itu nescaya tidaklah terluput dari pandangan kita bertapa besarnya muslihat am yang terkandung didalamnya oleh yang demikian tidaklah ada halangan dari segi syarak bahawa seseorang islam itu memilih atau mengundikan seorang kafir yang telah diakui sah kewarganegaraannya dengan segala syarat-syarat yang tercatat dalam perlembagan kerana Rasulullaha s.a.w. telah bersabda

“ المؤمنون عند شروطهم”.

Yang bererti orang-orang mukmin itu adalah dituntut menyempurnakan syarat-syarat janjinya.Pengundiannya itu tidak lebih daripada apa yang dimaksudkan dalam hukum wakalah ( memberi wakil) yang hanya terikat dan tertentu dengan suatu perkara yang tidak ada hubungan dengan apa syiar islam atau iktiqad seorang mukmin serta tidak pula mencontohi kehormatan pengundi itu sebagai seorang islam atau bertentangan dengan muslihatnya-muslihatnya dari segi penghidupan di dunianya sekalipun tidaklah hendak kita tegaskan bahawa padanya terletak kebajikan dan keselamatan am.

Ulama-ulama islam telah memutuskan bahawa pada suatu wakalah (perwakilan) tidaklah disyaratkan bahawa orang yang hendak diwakilkan itu mesti beragama islam kecuali dalam beberapa perkara yang tertentu sahaja kerana wakalah itu dikatakan suatu akad yang harus (tidak mesti dibuat).

I. Akibat tuduhan liar “ kafir mengkafir”.

Setelah berjuang habis-habisan dan menumpahkan pengorbanan-pengorbanan yang besar, umat Melayu pada akhirnya dapatlah menebus balik kemerdekaan tanah air melayu dari tangan penjajah dalam tahun 1957 dan semenjak itu mulalah negara persekutuan tanah air melayu mara kehadapan selangkah demi selangkah mencipta kemajuan dari segi pembangunan pelajaran, kemasyrakatan dan lainnya.

Suatu perlembagaan telah dimeteraikan dengan mendapat sokongan dan pengesahan dari pertubuhan-pertubuhan siasat yang mendokong suara terbanyak daripada rakyat–rakyat negara ini dari berbagai–berbagai rupa corak pentas perjuangan dan asal keturunan masing-masing. Kemerdekaan telah tercapai menurut beberapa syarat yang telah dipersetujui bersama oleh pihak penjajah dan pertubuhan-pertubuhan siasah yang tersebut yang mengandungi dari bangsa –bangsa yang terbesar yang menduduki negara ini iaitu Melayu, Cina dan India.

Sedang negara ini berjalan dengan pantasnya kearah kemajuan tiba-tiba bangkit segelintir manusia yang mengadu akan dirinya ahli ilmu, pabila agama menyebarkan pesona di kalangan rakyat dengan membuat tuduhan kononnya siapa-siapa daripada orang-orang islam yang memilih dan mengudikan calon kafir menjadi wakil dalam mana-mana dewan mesyuarat negara ini ia jadi kafir dengan tidak mengira bahaya fitnah yang akan timbul dari pesona tuduhan itu dan tidak menghiraukan kerosakan dan kebinasaan yang akan berekor daripadanya.Bahawa sesungguhnya langkah taktik setengah –setengah ahli siasah yang belum masak yang beerti menerbitkan fitnah agama yang besar seumpama itu amatlah menyedihkan tiap-tiap seorang islam yang cemburukan agamanya dan tiap-tiap orang islam yang mempunyai akal fikiran yang waras dan bebas.

Mereka hendaknya beringat bahawa akibat pesona yang sebegitu beracuan akan menimpa batu kepala mereka sendiri sebelum daripada orang lain.allah sahaja yang maha mengetahui tuduhan yang dibuat itu bukan sekali-kali kerana agama dan bukan sekali-kali kerana Allah malahan sebagai umpan untuk memancing suara rakyat yang lurus.

Mereka mempermain-mainkan perkataan “kafir mengkafir” dengan tidak menghiraukan dasar agama islam yang telah ada dengan teguhnya , tidak boleh di ubah alih, agama islam telah menetapkan dasarnya bahawa mana-mana juga orang islam tidak harus sekali-kali menghukumkan seorang islam lain dengankafir menurut dari segi pandangan perseorangan dan jika ada berlaku kejadian seumpama itu maka tidak sekali-kali boleh dijatuhkan ke atas orang yang dituduh itu dengan sebarang hukum agama yang selayak di terima oleh seorang kafir di kecualikan telah ditimbang dengan sehalus-halusnya oleh seorang hakim syarie dan setelah sabit di sisinya yang demikian itu waktu itu brulah boleh dihukumkan ia kafir.Kalau tuduhan yang sewenang-wenangnya di benarkan oleh islam nescaya akan berlakulah haru hara dalam masyarakat islam sebagaimana yang telah mula dilihat riaknya pada masa ini.

Iman dan kufur keduanya kembali kepada iktiqad seseorang dan tempat kesudahan iktiqad itu ialah kepada Allah s.w.t. oleh yang demikian telah ijmak sekalian ulama atas dasar yang dibentangkan di tas tadi yang mana adalah menunjukkkan betapa bertanyanya pandangan syarak untuk menghormati iktiqad perseorangan.

Rasululllah s.a.w. telah memberi amaran keras terhadap siapa-siapa yang mencabul dasar itu dengan sabdanya yang sedia termaklum oleh tiap-tiap seorang islam sabdanya : “ من كفر مسلما فقد كفر” yang bererti barang siapa yang menuduh kafir terhadap seorang islam yang lain nescaya dia sendiri menjadi kafir.

Jika pesona yang harus timbul dalam masyarakat islam itu dimaksudkan menjadi suatu senjata oleh suatu parti politik yang tertentu untuk menikam lawannya maka atas nama persaudaraan islam saya nasihatkan dengan tulus ikhlasa terhadap siapa juga yang berlaku demikian, baik apa juga faham politiknya, hendaklah berhenti dari perbuatan ini kerana perbuatan itu adalah di anggap oleh syarak suatu dosa yang besar yang sekali-kali tidak diredai oleh Allah dan rasulnya yang kelak akan menimbulkan akibat yang buruk sekali keatas diri mereka dan parti mereka sendiri kerana parti politik itu bukanlah tujuan utamanya membincang dan membahas perkara-perkara yang bersangkut paut dengan agama dan tidak pernah didapati pada mana-mana masa pun dalam sejarah bahawa agama islam itu sebuah parti politiknya, setelah ada timbulnya kejadian fitnah yang tidak disangka –sangka itu maka adalah menjadi kewajipan tiap-tiap orang islam yang berakal dan pihak yang berkuasa juga memadamkan fitnah itu sebelum ia merebak dan mebagkitkan kejadian-kejadian yang tidak diingini.

Komplot-komplot yang bercita-cita hendak menduduki kerusi-kerusi yang lunak dengan jalan memperdayakan rakyat yang lurus itu hendaklah dikutuk supaya terpelihara perpaduan rakyat dan tersanjung tinggi pengajaran-pengajaran islam yang maha suci.

II. Ulasan

Sebelum tujuh abad yang silam atau lebih umat melayu sebagaimana sejarah umat-umat yang lain didunia ini, adalah hidup meraba-raba dalam gelap kejahilan.Dengan takdir tuhan datang sekumpulan manusia daripada pedagang-pedagang bangsa asing mempolopori kedatangan utusan-utusan agama Allah ke tanah melayu sambil berjual beli dan berniaga merekaa menyeru orang-orang melayu untuk menganuti agama Allah agama islam yang maha suci dan menarik mereka itu sedikit demi sedikit mengamali pengajaran-pengajaran islam dan berhenti dari meyembah berhala dan patung serta beransur-ansur mengikis dari hati sanubari mereka kepercayaan–kepercayaan karut.

Tidak beberapa lama kemudian daripada itu bersinarlah agama Islam di segenap pelusuk dan rantau tanah air melayu dan terdirilah beberapa kerajaan islam mendokong agama Allah dan mengatur segala kira bicara mereka menurut ajaran-ajaran islam yang maha suci.

Demikianlah jalannya agama islam mula muncul dalam negeri-negeri melayu dan kemudian daripada itu bersinarlah cahayanya di alam melayu beberapa abad lamanya. Kalaulah tidak kerana pertikaian dan perbuatan kuasa yang sering berlaku antara pembesar–pembesar dan raja-raja melayu nescaya bertambah gemerlapanlah cahaya islam mencipta kemajuan dalam tiap-tiap lapanagan hidup dan tidaklah ada celah bagi penjajah-penjajah memasukan jarum pengaruhnya hingga menyebabkan terjadinya berbagai-bagai haru hara dalam pemerintahan dan timbulnya bermacam–macam fitnah yang membawa akibat kelemahan umat islam di negeri ini. Pada akhirnya dapat penjajah-penjajah itu meletakkan sepenuh-penuh cengkaman keatas kerajaan dan umat melayu dan menjalankan pemerintahan menurut yang dirancangkan oleh muslihat-muslihat diri mereka dengan memerah sumber-sumber ekonomi negeri ini dan dalam masa satu abad lebih kurang negeri melayu bertukar tangan dari bangsa penjajah kepada satu bangsa yang lain hingga terakhir dengan penjajah inggeris yang telah berjaya mencengkami negeri ini lebih kurang satu abad pula lamanya dalaman peranan-peranan penting telah dimainkan oleh penjajah-penjajah itu dengan meniggalkan kesan-kesan yang amat mendalam pada pemerintahan dan penduduk-penduduk negeri ini hingga berbangkit peperangan dunia yang kedua dan masuklah penceroboh-penceroboh bangsa jepun pula kedalam negeri melayu menyapu dan raja-raja melayu tidak terjadi menyekat serangan mereka itu.

Kemudian daripada tamat pergolakkan peperangan dunia yang kedua dan tewas penceroboh-penceroboh Jepun kembalilah semula bangsa Inggeris memerintah negeri Melayu dan di waktu itu bangunlah sekumpulan umat Melayu yang berjiwa merdeka dan mempunyai keazaman untuk melanjutkan titik perjuangan mereka yang telah dijalankan bersulit-sulit pada masa kedua-duanya penjajahn itu.

Mereka ini ialah segolongan permuda-permuda yang telah naik seemangat mereka dengan mengistiharkan piagam bangsa bersatu dalamnya hak asasi manusia dikembalikan kepada tiap-tiap bangsa dan umat yang mendokongi muka bumi ini. Menurut piagam itu tiap-tiap satu bangsa itu adalah berhak menentukan untuk untung nasibnya sendiri yang mana menjadi suatu benih untuk menimbulkan keamanan dan kedamaian umum dan melenyapkan peperangan dari muka bumi ini.

Setelah umat melayu terlepas dari sempitan dua gajah yang berjuang itu tiba-tiba mereka dapati pula diri mereka berhadapan dengan satu kumpulan pejjajah-penjajah yang lebih ganas dan lebih jahat dari musuhnya-musuhnya yang dahulu iaitulah penganas-penganas komunis yang mempunyai tuuan yang amat jahat untuk mengembalikan pendududuk-penduduk negeri ini kepada keadaan lama, keadaan kafir dan ilhad ( mengingkar wujud tuhan) dengan hal yang demikian tidaklah ada jalan lain yang terbuka kepada kumpulan analitik yang biasa yang bebas daripada umat melayu selain daripada berpangkat dan berunding semula dengan penjajah inggeris atas dasar menentukan untung nasib sendiri sebagaimana yang tercatat dalam piagam bangsa-bangsa bersatu.Inggeris bersetuju mengembalikan hak-hak bangsa melayu dan memberi kemerdekaan kepada negeri-negeri melayu tetapi dengan beberapa syarat yang tertentu.

Pertamanya, hendaklah didirikan sesuatu kerajaan persekutuan yang memakai pemerintahan demokrasi parlimen dan hendaklah menjalankan undang-undang yang berjalan sebelum berlakunya perangan dahulu di kecualikan perubahan-perubahan yang dilakukan menurut cara-cara perlembagaan.Ketika itu orang-orang islam di tanah air melayu dapati diri mereka berhadapan dengan dua perkara yang besar dan terlinat ringan medaratnya ialah menerima segala syarat-syarat yang ditawarkan itu gengan harapan mereka akan dapat melatihkan diri mereka untuk mengelokkan cara pemerintahan dan pentadbiran di samping itu pula Amarika dapati diri mereka bukanlah bangsa yang tunggal menduduki negara ini malahan ada beberapa nbagnsa lain lagi yang menyamai bilangan mereka yang telah beranak pinak dan tinggal dalam negeri ini semenjak penjajah mula melatakkan kakinya disini.

Mereka telah meninggalkan tanah tumpah darah mereka yang asal dan telah menjadikan tanah air melayu sebagai negeri asal mereka dan menjalankan sepenuh-sepenuh usaha tenaga untuk memajukan negeri ini dan mengeluarkan perbendaharaan –penbendaharaan dari buminya.Mereka selama-lamanya menunjukkan taat setia yang tulin terhadap undang-undang yang berjalan dalam negeri ini serta meyembah taat setia kebawah duli-duli yang maha mulia raja-raj melayu.Maka kedudukan mereka tidaklah ubah sebagai kedudukann ornag –orang asli negeri ini.

Mereka tidak pernah melakukan suatu haru-hara untuk membinasakan agama dan kehidupan orang-orang melayu sehinggakan dalam sangat yang sehabis-habis genting dalam sejarah orang melayu mereka itu senantiasa berganding bahu dengan orang-orang melayu mempertahankan negeri ini.Mereka hidup dalam rukun damai dan bersefahaman dengan penduduk-penduudk asli negeri ini ,oleh yang demikian penganjur-penganjur melayu termasuklah duli-duli yang maha mulia raja-raja tidak nampak sebarang sebab untuk menolak mereka dari mencapai bersama kemerdekaan negeri ini dan bukanlah sekali-kali dari keadailan dan muslihat kebajikan oorang melayu jika mereka dahulu keluar dari negeri ini setelah mereka hidup bersama zaman berzaman lamanya.

Mereka berpendapat jika bangsa –bangsa asing ini tidak diajak bersama-sama berunding dan bersekutu dalam pentadbiran dan pemerintahan negeri ini kelak akan menerbitkan berbagai-bagai angkara terhadap ketenteraman negeri ini.mahu tidak mahu mereka di beri hak bersama dan mereka dianggap sebagai warga negara yang taat setia menurut istilah ilmu feqah mereka dinamakan “ معاهدين” ( kafir yang mengikat perjanjian dengan orang islam) mereka pula telah bersetuju untuk menjadikan islam agama rasmi bagi negara ini dan telah bersumpah taat setia mereka kepada raja-raja melayu serta pihak pemerintah negara ini ini seraya menyumbangkan harta benda dan usaha tenaga serta nyawa raganya untuk mempertahankan negara ini dan dengan pengakuan mereka pengajaran –pengajaran islamlah yang membolehkan mereka mengamati akan kebiasaan agama dalam kedua-dua masa penjajahan dan kemerdekaan, maka mereka adalah saudara kita pada kemanusiaan jika tidak pada agama.dengan hal yang demikian pihak pemerintah dab pemegang tampuk pentadbiaran negara ini telah bersetuju memberi hak-hak sivil yang sama kepada mereka sebagaimana yang diberi kepada penduduk-penduduk asli melainkan apa-apa yang bersangkut paut dengan agama islam tidaklah berhak mereka mencampuri dan mengambil bhagian dalam perbincangan –perbincanagan berkenaan.Di samping itu, mereka adalah dibolehkan mencalonkan diri dalam pilihanraya –pilihanraya dalam tiapa-tiap peringkat selain daripada dewan-dewan atau majlis yang tertentuuntuk dibincangkan hal ehwal agama islam.

Dari pihak merka pula semenjak negara ini mencapai kemerdekaan adalah sentiasa menunjukkan taat setia terhadap janji-janjinya dan jujur kepada pihak pemerintah.Dengan sebab –sebab yang dibandingkan di atas ini pada pendapat say syariat islam tidaklah menegah orang-orang islam mengundikan mereka menjadi wakil mereka dalam dewan-dewan atau majlis-majlis yang tersebut menurut yang ditetapkan oleh undang-undang dan peraturan.

Daripada pengalaman-pengalaman yang lalu mereka adalah didapati setiasa menujukkan kecekapan dan kebolehana dalam menjalankan tugas-tugas mereka terhadap muslihat dan kebaikan penduduk-penduduk negara ini umumnya dengan tidak ada pandang-memandang dari segi agama.maka sebarang tuduhan dari mana-mana pihak juayang merosakkan persatuan ini adalah dipercayai di sebaliknya ada tujuan yang jahat untuk menimbulkan fitnah dan memundurkan negara ini kepada keadaan haru-hara dan kekacauan yang lama.

Adalah menjadi kewajipan tiap-tiap orang islam yang sejati supaya bertenang dan menaruh kepercayaan kepada pihak pemerintah mereka dan hendaklah mereka senantiasa beringat dan berjaga-jaga terhadap gerak langkah mereka yang berniat jahat dan hendak melakukan kerosakkan dalam negara kita ini.

Sesungguhnya apa yang selalu didegar dalam majlis-majlis p[erhimpunan ramai baru-baru ini daripada tuduhan yang disandarkan kepada umat islam itu tidaklah salah kalau dikatakan ada udang disebalik batu. Tidak meeka bermaksud sama sekali kerana Allah bahkan semata-mata untuk menyampaikan meeka kepada matlamat-matlamat mereka dengan apa jalan dan harga sekalipun.

Tidaklah sunyi dari kita sekalian bahawa rahsia kekuatan sesuatu umat itu ialah terletak dalam perpaduan.Adapun perselisihan dalam fahaman politik itu bolehlah diumpamakan seperti perselisihan ulama-ulama mazhab masing-masing ada dengan hujah dan dalilnya untuk memahami hakikat islam yang sebenarnya.Tiap-tiap seorang yang hidup didalam pemerintahan demokrasi agama adalah berhak memikirkan dan mengeluarkan pendapat menurut caranya sendiri.

Tetapi dia tidak dibenarkan sama sekali baik oleh agama ataupun undang-undang mengeluarkan tuduhan-tuduhan yang merosakkan keamanan dan memecah belah perpaduan umat Islam.

Pada pendapat saya, mengundi orang kafir yang bersifat dengan sifat–sifat yang dibentangkan di atas tadi tidaklah ditegah oleh syariat Islam keran yang demikian itu tidaklah mencactkan iktiqad seorang islam istimewa pula hukum syarak seseorang islam itu boleh mebuat perwakilan (wakalh) samaada yang menerima wakil itu islam atau kafir.

Oleh yang demikian tidaklah ada kesamaran lagi bagi siapa –siapa yang menginsafi betul-betul kedudukan umat dan bangsa dan mendahulukan maslahah negara atas maslahah diri sendiri.Perwakilan itu adalah terbatas dan bukan pula suatu akad yang terpaksa malahan suatu akad yang harus sahaja.Apa yang dikatakan bertentangan dengan pendapat ini sudahlah sya timbangkan dengan teliti menurut dasar-dasar islam maka saya berpendapat segala kata-kata dan tuduhan itu batal.Allah taala telah berfirman dalam Al-Quran Al Karim:

“ لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبروهم وتقسطوا إليهم".إن الله يحب المقسطين.إنما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين وأخرجوكم من دياركم وظاهروا على إخراجكم أن تولوهم ومن يتولهم فألئك هم الظالمون
Ayat 8-9 surah Mumtahinah.

Yang bermaksud:“ Tidakalah Allah taal melarang kamu berbuat baik dan berlaku adail kepada orang-orang yang tidak memrangi kamu pada agamamu dan tidak pula mengusir kamu daripada tanah air mu.Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil. Hanya sanya Allah taala melarang kamu melantik pemimpin dari orang-orang yang memerangi kamu keran agamamu dan mengusir kamu dari tanah air kamu dan menolong mengusir kamu, barang siapa yang mengangkat atau melantik mereka itu maka adalah mereka orang yang menzalim.”

Al-Quran Al-Karim adalah menyeru tiap-tiap bangsa dan umat dari berbagai-bagai warna kulit dan bahasa supaya mengharga kemanusian dan persaudaraan sejagat. Bacalah sejarah perjalanan junjungan nabi Muhammad s.a.w. siapa yang menjadi panduan kita selam-lamanya.

Beliau bergaul dan berkira bicara denagn yahudi dan nasrani. Beliau mengikat perjanjian-perjanjian dengan kafir musyrikin dan peristiwa-peristiwa seumpama itu adalah melimpah dalam serah islam. Sayugialah umat islam menghalusi dan mengambil iktibar untuk hidup dalam zaman yang penuh dengan pancaroba ini.

Negara asal : Malaysia
Negeri : Terengganu
Badan yang mengisu fatwa : Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu
Penulis/Ulama : Syed Yusof bin Ali Az-Zawawi, Mufti Kerajaan Terengganu
Tarikh Diisu : 1.2.1971

 

Amanat hadi awang laku di malaysia atau Syria ?

President Pas haji hadi awang  dah kata jihad  menentang umno dan umno bn yang memimpin kerajaan Malaysia kalau  mati shahid

Amanat hadi awang

Bukti Kes memali Ibrahim Libya bukti ulamak pas kata mereka mati shahid. Shahid lawan kerajaan Malaysia dipimpin Umno

So menentang kerajaan Syria juga mati shahid ka presiden Pas

Datuk Seri anwar Ibrahim PKR  Dan Yb lim kit siang DAP sila jawab sikit. Adakah perjuangan dap pkr lawan Umno adalah jihad Dan jika pemimpin dap pkr mati maka mati shahid ?

Antara senjata Pemimpin Umno ialah salam


Mudah kan.amalan mendekati rakyat Dan pengundi

Salam merapatkan hubungan pemimpin Umno dengan rakyat

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَا تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ حَتَّى تُؤْمِنُوا وَلَا تُؤْمِنُوا حَتَّى تَحَابُّوا أَفَلَا أَدُلُّكُمْ عَلَى أَمْرٍ إِذَا فَعَلْتُمُوهُ تَحَابَبْتُمْ أَفْشُوا السَّلَامَ بَيْنَكُمْ

Rasulullah (saw) bersabda: Kamu tidak akan masuk ke syurga sehinggalah kamu beriman dan kamu tidak akan beriman sehinggahlah kamu saling mencintai. Tidakkah kamu mahu aku tunjukkan sesuatu jika kamu melakukannya kamu akan saling mencintai? Sebarkanlah salam sesama kamu. (Bukhari Muslim)

1)      Menyebarkan salam adalah anjuran Islam bagi menyebarkan rasa ketenangan di kalangan masyarakan dan cara yang kuat untuk mengukuhkan rasa cinta dan kasih sayang.

2)      Rasulullah memotivasikan para sahabat dengan ganjaran syurga yang mempunyai syarat kelayakan iaitu iman dan syarat iman iaitu cinta, dan syarat cinta ialah menyebarkan salam.

Dalil mengenai memberi salam

(Nur:27),(Nur:61),(Nisa:86),(Zariyat:24-25)

Hadith berkaitan

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا

أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَيُّ الْإِسْلَامِ خَيْرٌ قَالَ تُطْعِمُ الطَّعَامَ وَتَقْرَأُ السَّلَامَ عَلَى مَنْ عَرَفْتَ وَمَنْ لَمْ تَعْرِفْ

Dari Abu Abdullah Ibn Amr Ibn Al Aas (ra) meriwayatkan ada seseorang bertanya kepada Rasulullah (saw) Apa amalan di dalam Islam yang baik. Rasulullah menjawab, memberi makan (kepada orang miskin) dan memberi salam kepada yang kamu kenali dan kepada yang tidak kamu kenali.

فلما خلقه قال : اذهب فسلم على أولئك النفر – وهم نفر من الملائكة جلوس – فاستمع إلى ما يجيبونك ، فإنها تحيتك وتحية ذريتك ، قال : فذهب ، فقال : السلام عليكم ، فقالوا : السلام عليك ورحمة الله ، فزادوه ورحمة الله

Daripada Abu Hurairah (ra) meriwayatkan, Rasulullah (saw) bersabda “Apabila Allah menciptakan Adam, Allah berkata, Pergi dan member salam kepada malaikat-malaikat yang sedang duduk di sana dan dengar apa yang akan mereka jawab bagi itu adalah ucapan buatmu dan ucapan kepada anak-anakmu. Adam (as) pergi dan berkata Assalamualaikum. Para malaikat membalas, assalamualaika wa rahmatullah. Mereka menambahkan wa rahmatullah.

قَالَ الْبَرَاءُ بْنُ عَازِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا

أَمَرَنَا النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِسَبْعٍ وَنَهَانَا عَنْ سَبْعٍ أَمَرَنَا بِعِيَادَةِ الْمَرِيضِ وَاتِّبَاعِ الْجِنَازَةِ وَتَشْمِيتِ الْعَاطِسِ وَإِبْرَارِ الْقَسَمِ وَنَصْرِ الْمَظْلُومِ وَإِفْشَاءِ السَّلَامِ وَإِجَابَةِ الدَّاعِي وَنَهَانَا عَنْ خَوَاتِيمِ الذَّهَبِ وَعَنْ آنِيَةِ الْفِضَّةِ وَعَنْ الْمَيَاثِرِ وَالْقَسِّيَّةِ وَالْإِسْتَبْرَقِ وَالدِّيبَاجِ

Dari Al Baraa Ibn Azeh (ra) meriwayatkan, Rasulullah (saw) bersabda: Allah memerintah kita melakukan 7 perkara dan melarang melakukan 7 perkara. Dia memerintah kita mengiringi jenazah, menziarahi orang sakit, menerima jemputan, menolong orang yang dizalimi, memenuhi janji, menjawab salam dan mendoakan orang yang bersin. Dia melarang kita untuk menggunakan peralatan makanan dari perak, memakai cincin emas, memakai sutera, Qissi, Istabraq, Dibaj (baju sutera).

قَالَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَفْشُوا السَّلَامَ وَأَطْعِمُوا الطَّعَامَ وَصَلُّوا بِاللَّيْلِ وَالنَّاسُ نِيَامٌ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ بِسَلَامٍ

Dari Abdullah Ibn Salam (ra), aku mendengar Rasulullah bersabda “Wahai manusia, sebarkanlah salam sesama kamu, beri makan orang yang lapar, sambungkan silaturrahim dan solat malam ketika orang sedang tidur, kamu akan memasuki syurga dengan sejahtera”.

Pengajaran pada pemimpin Umno

1)      Ingati ganjaran kepada orang yang sentiasa beri salam

2)      Ingati bahawa member salam adalah jalan yang efektif untuk mengikat hati manusia bersama.

3)      Ingati bahawa ia adalah salah satu hak sesama Muslim.

4)      Ingati bahawa mu’min akan berjaya hanya dengan mendengan seruan Allah dan RasulNya.

5)      Salah satu cara dakwah ialah dengan mengingatkan manusia tentang gajaran dan pahala apabila menurut perintah Allah dan RasulNya. Ia akan memotivasikan mereka dan buat apa yang mereka inginkan