Total Pageviews

Saturday 17 October 2015

Menjawab isu terkini TMJ

Kenyaatan terbuka ASI tentang Isu kenyataan terkini TMJ Johor tentang isu perjanjian Johor sewaktu pembentukan Tanah Melayu 

Ada inbox tanya saya dari segi perundangan 

Saya ulangi kenyataan saya dalam Fb yang lepas 

1- itu hak negeri Johor dan Sultan Johor dan perlembagaan negeri Johor dari segi perundangan . 

2- saya dan keluarga saya terhutang nyawa kepada almarhum Sultan Abu Bakar sultan Johor kerana telah membantu selamatkan almarhum Moyangda saya almarhum Bendahara Pahang Tun Mutahir Ibni Tun Ali ketika perang saudara Pahang dan selamatkan almarhum datuk saya bendahara Muda Pahang Tengku Sham dan dijaga oleh panglima dan askar askar Sultan Johor dan panglima Pahang yang setia kepada almarhum Tun mutahir di tekek, Pulau Tioman selama 40 tahun 

Logik akal - saya takkan lahir hari ini jika almarhum Datuk saya terkorban dan gagal diselamatkan oleh panglima panglima dan askar askar sultan Johor semasa perang saudara di Pahang sejarah membuktikan askar askar Johor membantu almarhum Tun Mutahir semasa perang di Pahang dan almarhum datuk saya pernah hampir hampir terkorban di kampung mengkasar Pekan apabila cubaan beliau menuntut kembali takhta kerajaan Pahang tahun 1938 . 

3- almarhum sultan abu bakar Juga telah berkahwin dengan nenek saudara kandung saya iaitu Almarhumah Tengku Cik Ibni Tun Mutahir dan hubungan saudara sebelah moyang perempuan isteri kepada almarhum Bendahara Tun Ali dengan dengan almarhum Temenggung Ibrahim @  Sultan Ibrahim iaitu moyang perempuan yang sama. 

4- jasad almarhum Moyangda saya juga dikebumikan di Tanah Johor dan jasad jasad moyang moyang kandung saya sebahagian besar dikebumikan di Tanah Johor termasuk Almarhum Bendahara Tun Habib  Abdul Majid pemerintah kerajaan Melayu Johor Pahang Riau Lingga 

Akhir kata semoga TMJ dan Sultan Johor dan rakyat Johor terlebih utama keturunan askar askar Johor semasa perang Pahang Dalam rahmat kasih Rahim Allah Subhanawataala 

Yang benar 

Ahmad Shuaib Bin Ismail Bin Sham Bin Tun Mutahir 

15 Oktober 2015 

Tiba masa buat kajian untuk menuntut takhta Kesultanan Melayu Pahang

Saya rasa telah tiba masanya Saya buat kajian dari sudut perundangan dan perlembagaan untuk menuntut semula takhta kerajaan Kesultanan Melayu Pahang memandangkan saya cicit kandung lelaki almarhum Tun Mutahir - tanah ayah saya kat kampung mengkasar pekan pun diambil semula oleh Pejabat Sultan Pahang agak menyedihkan - dah la takda apapun ditinggalkan walaupun saya cicit kandung pemerintah Pahang almarhum Tun mutahir , tanah kat kampung mengkasar pun dah ambil balik atas nama tanah sultan. 

Banyak perjanjian dipegang oleh kerajaan British dan kerajaan Johor perlu saya dapatkan semula salinan untuk proses pembuktian tuntutan kelak di Mahkamah Khas Malaysia termasuk perjanjian bertulis untuk bagi wan Ahmad @ almarhum sultan Ahmad naik pemerintah Pahang apabila meninggal maka serah semula kepada anak almarhum Tun Mutahir iaitu Datuk Kandung saya sendiri almahum bendahara muda Pahang Tengku Sham Ibni Tun Mutahir 

Kekawan ada info boleh bantu saya jika mana mana keluarga pengikut almarhum Tun mutahir masih pegang juga sebarang dokumen 

Menang atau kalah di mahkamah adalah soal kedua AT least saya akan Cuba ikut saluran mahkamah dan perlembagaan negara

Ahmad Shuaib Bin Ismail 
18 Oktober 2015 

Friday 16 October 2015

Orang Melayu pernah jadi Rakyat Jepun

Warganegara di Tanah Melayu 1942- 1945 adalah Warganegara Jepun Lagu kebangsaan Tanah Melayu ialah Lagu kebangsaan  Jepun 

Jepun menjajah Tanah Melayu 100% Kuasa kepada Maharaja Jepun tidak seperti British masih beri Kuasa kepada orang Melayu Dalam Hal adat Melayu dan Islam 

Semua surat rasmi Kerajaan Surat apa apa pun termasuk Surat beranak yang lahir masa tu bawah Kerajaan Jepun


Fakta πŸ”΄ orang Melayu pernah jadi Rakyat Jepun 🎌 πŸ‡―πŸ‡΅

Orang Melayu Perlis Kedah perak sampai Johor pernah diperintah oleh Sultan Jepun atau maharaja Jepun 

Orang Melayu pernah menjadi Rakyat Jepun pada Tahun 1942 - 1945 

ASI -UR πŸ“πŸ“πŸ“17/10/2015
 

Notis debat kepada Dr mahathir , ts Muhiyiddin Yasin Ds Shafie Afdal

πŸ“’πŸ“’πŸ“’ 
Notis Debat terbuka : Tajuk - Siapa punca masalah dalam UMNO dan di Malaysia 

Antara 

Ahmad Shuaib Ismail 
Peguambela Peguamcara 

Dengan 

1- Tun Dr Mahathir bekas PM Malaysia 

2- Ts Muhyidin Yasin Timbalan Presiden UMNO merangkap bekas TPM Malaysia 

3-Ds Shafie Afdal Naib Presiden UMNO 

Tempat : 
Tarikh masa : 
(Akan dibincangkan apabila kesemua pihak setuju ) 

Hp - 0193330608 ASI
16 Oktober 2015 

Jasa terbesar Pas kepada UMNO

Jasa terbesar Pas kepada UMNO. 

Antara jasa terbesar Presiden Pas Tuan Guru haji hadi dan ulama Pas ialah putuskan dengan dap buatkan Pakatan rakyat berkubur πŸ‘πŸ‘ dan tertubuhnya PAN πŸ‘πŸ‘


ASI

Tiga kelebihan Haji Hadi berbanding Najib

Tiga kehebatan Presiden Pas Haji Hadi berbanding Presiden UMNO ds najib 

πŸ”΄1- haji hadi berjaya buatkan pakatan rakyat bubar berkubur sebab ulamak Pas putuskan dengan dap 

Ds Najib pun tak mampu bagi pakatan rakyat berpecah  macam presiden Pas buat 

πŸ”΄2- Pas akan bertanding seluruh 222 parlimen pada PRU 14 

UMNO 100 lebih parlimen je bertanding yang lain kompenan BN 

πŸ”΄3- Pas kerjasama dengan perkasa 

UMNO pun tak mampu kerjasama dengan perkasa 

ASI  15/10/2015 πŸ“πŸ“πŸ“

Thursday 15 October 2015

Memo kepada PM Malaysia Isu Tol

Memo kepada PM Malaysia Ds Najib Tun Razak πŸ“’πŸ“’πŸ“’

Isu tol - persepsi rakyat adalah 20 isu utama indeks kebencian rakyat kepada ds najib dan kerajaan dan antara sebab harga barangan naik alasan tol naik 

πŸ”΄Isu - kenaikkan harga tol 

Fakta - tol dibuat oleh dasar TDM dan ia adalah legasi TDM yang bebankan burukkan imej kerajaan UMNO BN bawah Najib 

πŸ”΄Apa langkah ds najib 

1- mohon maaf kat rakyat tentang dasar tol TDM 

2- dedahkan semua perjanjian tol dan dengan batalkan taraf OSA kepada perjanjian tol kepada rakyat 

Rakyat amat hargai keterbukaan kerajaan 

Terangkan secara terbuka semua perjanjian 

3- buat buku khas untuk edaran kepada rakyat terangkan semua perjanjian tol termasuk penerangan di TV radio media sosial 

4/ buat satu tabungan khas untuk ambil alih semua tol dalam masa 5 tahun 

5- jika nak buat tol baru 

Dedahkan semua isu draf perjanjian kepada rakyat dan buka kepada undian rakyat jika majoriti setuju maka laksanakan 

6- walaupun isu tol tiada kena mengena dengan orang kampung yang tak guna jalan bertol tapi 

πŸ“ barangan dari bandar nak ke kampung lalu tol so isu kenaikkan barangan 

πŸ“ modal pihak PR 2 dalam menaikkan indeks kebencian rakyat kepada ds najib dan UMNO BN. 

7- 

8- 

πŸ”΄Kalau nak ds najib boleh call atau wassap saya no hp 0193330608 kalau nak tahu lagi 12 kaedah isu tol mengikut ASI 

Sekian - 

Ahmad Shuaib Bin Ismail 
ASI - canselor UR 
15/10/2015 

Muhyidin Cap ayam

Antara faktor kegagalan ts muhyidin lawan ds najib dan kegagalan pertahankan jawatan timbalan perdana menteri 

Hujahan ringkas 

1- muhyidin gagal dapat sokongan majoriti dari wanita puteri dan pemuda. 

2- Muhydin kerjasama dengan mahathir adalah satu kesilapan sebab orang kenal siapa mahathir 

3- muhyidin main isu 1mdb tu sahaja modal dia 

4- muhyidin gagal kaji kekuatan najib 

5- muhyidin gagal kaji kelemahan diri 

6- muhyidin gagal lemahkan benteng najib 

7- muhyidin gagal kerana beliau bukan pernah jawatan ketua pemuda UMNO. 

8- Muhydin gopoh lalai leka bahawa segolongan kiri kanan beliau pun makan dia balik 

9- statergi muhyidin lemah gagal nyakin KB KB 

10- taktikal muhyidin cap ayam 

ASI - canselor UR 13/10/2015

Belanjawan 2016

Berita baik untuk seluruh rakyat malaysia. Antara intipati Belanjawan 2016 yang akan diumumkan kerajaan penghujung tahun ini:

1. Pemberian BR1M dinaikkan kepada RM400 (Bujang) dan RM1,200 (Keluarga)

2. Harga petrol RON95 dan Diesel diturunkan sebanyak 60sen, manakala RON97 sebanyak 40sen

3. Wang royalti minyak sebanyak 15% daripada keuntungan bersih tahunan syarikat carigali bertanggungjawab akan diberikan kepada kerajaan negeri yang terlibat.

4. Bantuan Kereta 1 Malaysia (BAK1M) bakal diperkenalkan dengan bantuan bayaran deposit sebanyak RM5,000 untuk warganegara berumur 21 tahun ke atas yang tidak pernah memiliki kenderaan (Model Proton sahaja)

5. Kadar faedah bank akan dikurangkan sebanyak 0.8% bagi kakitangan kerajaan dan 0.5% bagi kakitangan swasta swasta

6. PTPTN akan dilupuskan secara berperingkat bermula dengan peminjam yang tamat pengajian dengan pencapaian PNGK 3.0 dan ke atas

7. Graduan yang tamat pengajian dan telah menganggur melebihi 1 tahun akan diserap masuk ke sektor awam dibawah Skim Latihan Graduan 1 Malaysia (SLAG1M) dengan gaji permulaan sebanyak RM1,600

8. Ibu tunggal dan warga emas akan mendapat diskaun sebanyak 50% untuk setiap pembelian di Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M)

9. Diskaun sebanyak 30% diberikan kepada remaja berumur 18-25 tahun untuk pembelian motosikal berjenama Malaysia

Berikut adalah antara intipati penting Belanjawan 2016 yang telah diberitahu oleh seorang pesakit mental Hospital Bahagia Tanjung Rambutan awal pagi tadi jika dia dipilih menjadi Perdana Menteri pada PRU akan datang.

Isu Saifuddin Abdullah keluar UMNO masuk pkr

Isu Dato Saifuddin Abdullah keluar UMNO masuk pkr πŸ“

Isu mudah ja 

Facts πŸ”΄πŸ”΄πŸ”΄

Keluar UMNO 
Masuk pkr 

1- ds Anwar ibrahim masuk pkr pun takda masalah ini kan level Saifuddin Abdullah  

Apa punca dia keluar

Ada Kaji tak ? πŸ”΄πŸ”΄πŸ”΄

2- tidak dapat terima dasar umno kurang liberal 

Motif 

Idea Politik baru Saifuddin tidak diterima golongan lama Dalam UMNO. 

3- Saifuddin nak tunjukkan teori Politik beliau boleh lawan UMNO 

Dia dah Ada Paling kurang 5 taktikal rahsia beliau Sebab tu dia berani keluar UMNO 


4- beliau Akan jadi calon mb pahang jika PR menang Kat pahang pru 14 - di Parlimen temerloh agak sukar dia bertanding Sebab kena lawan yb pas sekarang ustaz nasruddin tantawi 

Maka 

Umno kena πŸ”΄πŸ”΄πŸ”΄

1- kaji Apa taktikal Saifuddin 

2- Apa Sebab dia keluar UMNO 

3- Sebab Apa dia taknak Guna idea Politik baru beliau Dalam UMNO 

Sekian πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“

ASI Canselor UR 15/10/2015 

Wednesday 14 October 2015

Tol - Soal jawab dengan pencacai

Tol - soal jawab dengan pencacai 

πŸ”΄ISU KENAIKAN KADAR TOL   

SOALAN : MENGAPAKAH PENGUMUMAN KENAIKAN KADAR TOL DIBUAT OLEH SYARIKAT KONSESI?     

Pengumuman mengenai kadar tol yang baru di 18 lebuh raya tol bermula 15 Oktober 2015 telah dibuat sendiri oleh syarikat-syarikat konsesi lebuh raya yang berkaitan memandangkan mereka mempunyai tanggungjawab untuk menguruskan lebuh raya masing-masing untuk satu tempoh masa berdasarkan Perjanjian Konsesi yang ditandatangani.     

πŸ”΄SOALAN : ADAKAH MELALUI PERJANJIAN KONSESI (CA) SESUATU KADAR TOL PERLU DINAIKKAN?   

Didalam Perjanjian Konsesi yang ditandatangani, ada beberapa komponen seperti jadual kadar tol sepanjang tempoh konsesi di mana penentuan kadar tol dan tempoh kenaikan kadar tol adalah mengambil kira kos operasi, penyenggaraan, unjuran trafik dan kos pembiayaan kewangan (loan repayment).  

Atas faktor-faktor inilah, tempoh kenaikan kadar tol perlu dikaji secara puratanya di antara 3 hingga 5 tahun.   Oleh yang demikian, kenaikan kadar tol adalah diperlukan oleh syarikat-syarikat konsesi yang terlibat untuk membolehkan mereka menampung kos-kos operasi dan penyenggaraan di lebuh raya masing-masing demi memastikan keselamatan dan keselesaan pemanduan yang optimum.  

 πŸ”΄SOALAN : APAKAH PERKARA YANG DIAMBIL KIRA KERAJAAN DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN KADAR KENAIKAN TOL PADA TAHUN 2015?  


 Bagi tahun 2015, kenaikan kadar tol telah dikaji dengan teliti dengan mengambil kira beberapa parameter. Antara parameter yang telah digunakan adalah penstrukturan semula dasar subsidi nasional di mana kenaikan kadar tol ini dapat menjimatkan perbelanjaan Kerajaan yang dianggarkan sebanyak RM580 juta yang seterusnya boleh digunakan untuk tujuan pembangunan lain yang lebih memerlukan. 

πŸ”΄SOALAN : APAKAH KESAN KENAIKAN TOL KEPADA KEWANGAN KERAJAAN ?   

Kenaikan kadar tol mulai 15 Oktober 2015 seperti yang diumumkan oleh syarikat-syarikat konsesi lebuh raya perlu dilihat dari segi penjimatan kepada kewangan negara. 

Setiap tahun, Kerajaan perlu membayar pampasan penangguhan kenaikan kadar tol kepada syarikat-syarikat konsesi lebuh raya sekiranya kadar tol tidak dinaikkan. Dalam hal ini, Kerajaan perlu membayar pampasan yang dianggarkan sebanyak RM580 juta kepada syarikat-syarikat konsesi lebuh raya sekiranya kadar tol tidak dinaikkan pada tahun 2015. 

Penjimatan sebanyak RM580 juta ini boleh digunakan untuk membiayai perkara-perkara seperti berikut:   

penurapan semula 380km jalan-jalan sediada; 

pembinaan sebanyak 380 buah jejantas baru; 

pembinaan 19 jambatan baru; dan pembinaan 58 sekolah rendah yang baru.   

Kenaikan kadar tol adalah salah satu langkah awal yang perlu diambil oleh Kerajaan untuk mengawal bilangan kenderaan yang masuk ke Bandaraya Kuala Lumpur. 

Sekiranya langkah ini tidak dilaksanakan, ianya dikhuatiri akan menyebabkan kesesakan yang agak kritikal di Kuala Lumpur.   

πŸ”΄SOALAN : APAKAH KEBAIKAN PENJIMATAN PERBELANJAAN KERAJAAN HASIL DARIPADA KENAIKAN KADAR TOL?   

Melalui penstrukturan semula dasar subsidi ini, Kerajaan dapat menumpukan perhatian dalam membangunkan ekonomi negara yang pada akhirnya akan memanfaatkan rakyat sekalian.   

πŸ”΄SOALAN : APAKAH TINDAKAN MITIGASI OLEH KERAJAAN DALAM MENGURANGKAN KESAN KENAIKAN TOL KEPADA RAKYAT DI BANDAR ? DAN APAKAH SOLUSI UNTUK RAKYAT YANG MEMBAYAR TOL NAMUN MASIH TERPERANGKAP DENGAN KESESAKAN JALANRAYA?   

Pemantapan sistem pengangkutan awam darat adalah antara usaha Kerajaan untuk mengurangkan kesan kenaikan tol ini dengan menggalakkan pengguna beralih kepada penggunaan pengangkutan awam.  

Ini kerana kadar tol untuk bas tidak akan dinaikkan dan akan kekal seperti mana sekarang.   Rakyat mampu memperolehi penjimatan untuk urusan seharian mereka apabila mereka tidak perlu mengeluarkan perbelanjaan tambahan untuk tol, kos bahanapi serta mampu meminimakan risiko kemungkinan berlakunya kemalangan akibat sikap pemandu di jalanraya.   

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) melalui Government Trasnformation Programme : NKRA Urban Public Transport mempunyai perancangan jangka panjang dalam meningkatkan sistem pengangkutan awam darat. 


Tiga (3) bentuk approach telah dikenal pasti iaitu:     

pembangunan sistem rel (MRT, LRT & monorel); 

pembangunan hub pengangkutan awam darat (hub utara di Gombak, hub selatan di Bandar Tasik Selatan 

dan hub utara di Sungai Buloh); dan pembangunan sistem pengangkutan awam seperti teksi dan GoKL.   

Usaha ini mampu mengurangkan kesesakan di bandar besar seperti Kuala Lumpur.   

Pembinaan Bus Rapid Transit (BRT) juga adalah salah satu aspek yang dikenal pasti untuk mengurangkan kesesakan di kawasan-kawasan yang mempunyai tahap kepadatan penduduk yang tinggi. Fasa pertama yang menghubungkan kawasan Subang, USJ dan Sunway telah siap dan buat masa ini, ridership BRT di kawasan tersebut sedang meningkat.   

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah membina dua (2) kawasan park-ride di Stesen LRT Sungai Besi dan Bandar Salak Selatan bagi kemudahan pengguna-pengguna LRT yang ingin ke bandaraya Kuala Lumpur. Satu lagi kemudahan park-ride sedang dibina oleh DBKL berdekatan dengan Taman Segar, Cheras untuk kegunaan para pengguna MRT.   

Oleh yang demikian, Kerajaan berharap agar usaha penambahbaikan  sistem pengangkutan awam darat ini mampu menyediakan prasarana yang boleh membantu mengurangkan beban perbelanjaan dan kos sara hidup atau sebagai alternatif kenaikan kadar tol di lebuh raya-lebuh raya.     

πŸ”΄SOALAN : APAKAH USAHA KERAJAAN MENGURANGKAN BEBAN KEWANGAN PENGGUNA LEBUH RAYA?   


Kerajaan pada dasarnya prihatin terhadap peningkatan kos sara hidup rakyat. Oleh yang demikian, beberapa pendekatan telah diperkenalkan oleh Kerajaan untuk mengurangkan kos sara hidup rakyat yang berkaitan dengan kadar tol. 

Antara pendekatan yang telah diambil oleh Kerajaan adalah seperti berikut: Penutupan Awal dan Pemansuhan Kutipan Tol   

Sejak 1993, Kerajaan telah melaksanakan penutupan serta pemansuhan kutipan tol di lapan (8) lokasi seperti berikut :   

11 Januari 1993 - penutupan Plaza Tol Slim River, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) 1 Mac 2004 - 

πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“’πŸ“’ Pemansuhan kutipan tol di Plaza Tol Senai, Lebuhraya Utara-

Selatan (PLUS); 18 Mac 2004 - Penutupan awal plaza tol di Jalan Pahang, 

Lebuhraya Hubungan Timur Barat (Metramac) (Tarikh sebenar penutupan mengikut perjanjian konsesi adalah  pada 31 Mac 2004); 

14 Februari 2009 - Pemansuhan kutipan tol di Plaza Tol PJS2 (arah Kuala Lumpur), 

Lebuhraya Baru Pantai (NPE); 24 Februari 2009 - Pemansuhan kutipan tol Plaza Tol Salak Jaya di Lebuhraya Sungai Besi (BESRAYA);   

21 Disember 2009 - Penutupan awal Plaza Tol Teluk Kapas, 
Lebuhraya Pintas Selat Klang Utara (NNKSB) (Tarikh sebenar penutupan mengikut perjanjian konsesi adalah pada 29 Disember 2009); 

16 Mei 2011- Pemansuhan kutipan tol di Lebuhraya Hubungan Timur Barat (Metramac); 

dan 2 Mac 2012 - Pemansuhan kutipan tol di laluan ke Kuala Lumpur, Plaza Tol Batu 9 dan laluan Ke Kajang, 

Plaza Tol Batu 11, Lebuhraya Cheras – Kajang (GRANDSAGA).      

Pengurangan Kadar Tol   Sehingga kini, pengurangan kadar tol telah dilaksanakan di tiga lebuh raya, seperti berikut:   1 September 2007 - 

Pengurangan kadar tol di Plaza Tol Sungai Nyior, Lebuhraya Butterworth Outer Ring Road (BORR), dari RM0.90 ke RM0.50 sejak tahun 2007; 

18 Februari 2011 - Pengurangan kadar tol di Plaza Tol PJS2 (arah Subang), Lebuhraya Baru Pantai (NPE) bagi kenderaan Kelas 1 dari RM1.60 ke RM1.00 sejak tahun 2011; dan 15 Januari 2013

 - Pengurangan kadar tol di Lebuhraya Shah Alam (KESAS) bagi kenderaan Kelas 1 dari RM2.20 ke RM2.00 bagi tempoh 2013 hingga 2015.    

Penstrukturan Semula Kenaikan Kadar Tol   Kerajaan juga pada masa yang sama telah melaksanakan penstrukturan semula kenaikan kadar tol di lebuh raya-lebuh raya di bawah kendalian syarikat Plus Expressways Berhad (PEB) dan Kumpulan MTD. 

Penstrukturan ini dilaksanakan melalui tiada kenaikan tol bagi lebuh raya-lebuh raya di bawah kendalian PEB untuk tempoh dari 2011 hingga 2015. 

Manakala, bagi lebuh raya-lebuh raya di bawah kendalian Kumpulan MTD pula, tiada kenaikan tol dari tempoh 2011 hingga 2014.   Lebuh raya-lebuh raya di bawah kendalian PEB yang terlibat adalah seperti berikut:   Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS); Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (ELITE); Lebuhraya Laluan Kedua MalaysiaπŸ”΄

ASI - 1 Muharam 1437 

Tuesday 13 October 2015

Fasa kelima - serangan peribadi najib oleh mahathir

Terkini - Mahathir dan orang orang mahathir akan guna cara sama jatuhkan Anwar  terhadap najib - Januari - Jun 2016 - fasa kelima serangan mahathir atas Najib 

Akan digunakan untuk kuatkan lagi serangan mereka selain isu 1mdb dan isu isu lain dengan persepsi jahat mereka dan viralkan dalam media sosial oleh orang orang mahathir 

Taktik kelima mahathir iaitu

πŸ“πŸ“πŸ“ serangan  peribadi 

Tujuan - motif 

πŸ”΄rangsangkan kemarahan rakyat kat najib 
πŸ”΄ isu peribadi tujuan buat rakyat benci untuk naikkan indeks kebencian kepada najib 
πŸ”΄ untuk tunjukkan najib seorang tiada moral dan agama 
πŸ”΄ untuk hancurkan kredibiliti kepimpinan najib 

1- isu najib - Nazir. 

2- isu najib - Hisham 

3- isu najib - ex pegawai kerajaan 

4- isu skandal peribadi 

5- isu - najib - zety 

6- isu najib - ex SB 

7- isu Najib - ex SPRM 

8- isu semasa najib MB Pahang  

9- isu najib - muhyidin 

10- isu rosmah 

ASI 1 Muharam 1437 hijrah - 14/10/2015

Monday 12 October 2015

Tol adalah dasar mahathir

Dr Mahathir Bapa Tol_ol Malaysia 

Kesan dasar Mahathir buat kesan kepada pentadbiran Najib 
Dan Tol berbayar adalah dasar Mahathir 

Kami desak kerajaan gunakan kuasa dan sumber kewangan  untuk ambil alih semua Tol yang ada dan mana mana tol yang wujud selepas ini hendaklah dipegang paling kurang 70% saham adalah kerajaan agar bukan sahaja hasil malah rakyat sendiri merasa duit mereka kembali hasil pendapatan kutipan tol dan kenakan caj harga mesra rakyat 

Bukti ? Pada zaman Najib , pembinaan Lebuhraya PAN Borneo Sabah Sarawak tiada Tol dan lebuhraya kuala krai gua musang juga tiada tol

Dasar mahathir dan orang orang mahathir menyusahkan rakyat 

Zaman mahathir bina menara KL - rakyat nak masuk kena bayar puluhan ringgit - nak masuk tengok FI Sepang kena bayar ratusan ringgit - nak masuk KLCC ? Just dapat ambil gambar je - 

Wajib transformasi segera sebab mahathir buat Tol_ol kesannya kat najib menangung kemarahan rakyat akibat banyak perjanjian tol konsesi sejak zaman mahathir 

ASI - UR 12/10/2015

Menjawab isu tol ditimbulkan oleh pencacai dan balaci mahathir

Kenyataan Canselor UR bagi Menjawab spin pencacai termasuk balaci balaci mahathir 

Tol tol yang naik antaranya kepunyaan besar Share kerajaan selangor - mereka naikkan tol so kenapa nak spin kat Najib dan kerajaan Persektuan - lebuhraya plus bukti tiada apapun kenaikkan 

Kerajaan selangor ditadbir siapa ? Pkr kan

So jelas tak 

"Tol naik hanya melibatkan konsesi tol yang berada hanya dalam bumi Selangor yang mana di miliki konsesi konsesi tol ini oleh kerajaan negeri melalui perolehan royalty yang akhirnya masuk ke kantung poket kerajaan negeri Selangor melalui penguasaan parti  DAP.

PLUS Utara Selatan dah pun keluarkan kenyataan tak terlibat dengan kenaikan dalam bumi selangor walaupun jalurnya PLUS ni ada melalui sebahagian besarnya dalam bumi Selangor."

http://thekl-chronicle.blogspot.my/2015/10/pendedahan-jom-kenali-siapa-disebalik.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&m=1


Sekian 

ASI canselor UR 12/10/2015 

Sunday 11 October 2015

Permohonan peguam ke atas Dr Mahathir

Permohonan peguam agar PDRM SPRM siasat Dr Mahathir 

Hujahan lengkap peguam ke atas bekas Perdana Menteri Dr Mahathir agar SPRM PDRM buka semua siasatan ke atas Dr Mahathir demi kepentingan rakyat Malaysia tanpa kira parti tanpa kira agama kaum tetapi demi Malaysia   

1- mahathir seorang zalim bukan  sahaja kepada rakyat tetapi kepada pemimpin pembangkang dap pas zaman beliau maka buka semula kes memali Kedah 

2- zaman mahathir kes memali sebabkan ramai orang Melayu miskin mati 

Minta siasatan semula PDRM 

3- siasatan semua dakwaan artikel tentang salah guna kuasa rasuah seleweng dr mahathir 

Link dibawah terlalu banyak antaranya http://ikanlepu.blogspot.my/2012/04/salahlaku-di-zaman-dr-mahathir.html?m=1

SPRM PDRM boleh panggil beratus penulis artikel dalam internet dan siasat semua dakwaan mereka 

4. Kes pemecatan bekas ketua hakim negara Tun Salleh abbas dan lain lain 

Pohon siasatan dibuat oleh SPRM PDRM 

5- siasatan kerugian bank negara bawah kanun keseksaan pecah amanah berpuluh bilion rugi zaman dr mahathir 

Pohon PDRM SPRM Siasat 

6-siasat dr mahathir bawah akta hasutan dan sosma atas perbuatan perkataan beliau hendak jatuhkan Pm Malaysia 

Sekian 

Yang benar 

Ahmad Shuaib Ismail 
Peguambela Peguamcara 

Mahkamah Tinggi Malaya 

12 Oktober 2015 

Antara kesilapan Najib Di mesyuarat MCA

Analisa ucapan PM Ds Najib di mesyuarat MCA Pusat 

πŸ˜‚πŸ˜‚Antara kesilapan Ds Najib ialah 

Dengan izin 

1- Ds najib gagal faham tuntutan ramai rakyat minta sekolah Cina disatukan dengan sekolah kebangsaan jadi sekolah 1 sistem tapi kekalkan pelajaran bahasa Mandarin Tamil dalam sekolah jenis 1 sistem 

Sepatutnya Ds najib terangkan 

Jika najib nak kekalkan sekolah Cina , Najjb kena terangkan secara ringkas 

Tengok cara presiden Rusia putin terangkan isu Syria , ringkas padat fakta 

2- ds najib terangkan apa punca 

Saya ulang balik Hujahan 

Apa punca ada rakyat minta sekolah Cina disatukan dengan bawah 1 sistem sekolah sahaja iaitu sekolah kebangsaan 

3- Ds najib kena terangkan kesan sekolah Cina terhadap perpaduan kaum di Malaysia so bagi hujah pro dan kontra 

Dengan izin 

4- ds najib kena ubah cara 

Bagi ucapan tak perlu meleret dan tidak cover isu semasa 

Ds najib tahu tak apa isu sebenarnya 

πŸ”΄suara hati segolongan rakyat mahu sistem 1 sekolah 

πŸ”΄mereka nak teruskan pelajaran Mandarin tamil macam biasa tapi di buat di sekolah satu sistem dan pelajar bebas nak ambil matapelajaran Mandarin atau tak 

5- Ds najib terangkan pendapat pro dan kontra tentang Isu sekolah Cina 

Baru Ds najib jelaskan Di mesyuarat MCA apa Sebab mahu sekolah Cina Tamil ditukar 1 sistem Dengan kekalkan Maka jelaskan Dengan Fakta 

Kerana tuntutan segolongan mereka tidak mahu sistem pelbagai sekolah Di malaysia tetapi sistem 1 sekolah dan kebebasan belajar bahasa Tamil mandarin 

Jika Ds najib kata Kerajaan mahu kekalkan sekolah Cina Tamil 

Maka terangkan dengan Fakta untuk seimbangkan tuntutan golongan minta Kekal sekolah Cina Tamil dan segolongan mahu disatukan atas nama 1 sekolah Sahaja 

Baru Rakyat faham 

Ds najib - Dengan izin 

Kita kena buang Prinsip politik sanggup buat Demi apa Sahaja asalkan untuk undi 

Dan janjikan jawatan kepada MCA - 

Ds najib - tolonglah - ubah Cara politik Sikit ya Sebab situasi politik dalam masa 5 tahun iaitu 2010- 2015 sedang Alami kesan perubahan 

So kesimpulan 

Ds najib terangkan kepada MCA apa punca Sebab Ada Rakyat minta sekolah Cina dibubarkan dan wujud sistem 1 persekolahan dan jika hendak Kekal sekolah Cina Tamil Maka Ds najib kena beri Fakta Kerana terdapat Rakyat juga nak sekolah 1 sistem je dengan terangkan 

So jika keputusan Kekal Maka Rakyat yang menentang kewujudan sekolah China DAPAT info dan Fakta juga Sebab apa Kerajaan Kekal 

Kalau Ds najib just guna Isu atas nama Barisan Nasional Sebab tau sekolah Cina Kekal , kita kena tengok bukan semua Melayu Sokong UMNO ! 

So semua Akan faham - Rakyat Dari Kaum Cina dan Melayu lebih paham lagi Isu Sebab apa sekolah Cina Tamil Kekal 

Sekian 


ASI 11/10/2015 UR 

Kaji punca

Kaji punca πŸ“’πŸ“’πŸ“’

Sebab apa berlaku 

1- Orang lawan UMNO ada sebab 

2- Orang marah kat UMNO ada sebab 

3- Orang benci UMNO ada sebab 

Kita kaji punca sebab apa 

4- Sama macam orang marah dap ada sebab 

Dari situ nampak πŸ‘¬πŸ‘¬πŸ‘¬

Kenapa ada orang sokong UMNO 
Kenapa ada orang sokong pkr 
Kenapa ada orang sokong pas 
Kenapa ada orang sokong PAN 
Kenapa ada orang sokong dap 

5- So orang lawan dap pun ada punca 

6- Orang lawan UMNO ada punca 

Tapi kena bijak selesaikan punca masalah

7- Allah kata dalam alquran setiap
masalah berlaku ada sebab 

Alquran dah tunjuk πŸŒ™πŸŒŸ

Nabi saw pun cakap setiap maslah berlaku ada punca 

So alquran sunnah dan tunjuk jalan

Sekian ASI -canselor UR 11/10/2015 

Apa punca masalah baru tahu cara selesai masalah

Tips tips dari Canselor 

Tentang isu isu politik semasa 

Mudah sahaja - untuk selesaikan tapi sebelum itu kaji punca 

Fakta 

1- apa punca 1mdb berlaku 

2- apa punca Jalil hina sultan Johor 

3- apa punca pas pecah kepada PAN 

4- apa punca dap pkr terima PAN dalam pakatan harapan tapi tak masukkan Pas sekali 

Dan lain lain 

Kajilah punca 

Allah dah ajar dalam alquran 
Nabi saw dah bagi tahu 

Iaitu setiap berlaku masalah pasti ada punca 

Doktor sebelum rawat pesakit mesti kaji apa punca pesakit sakit 🏒

Kita ambil contoh bodoh 

A pukul b 

Orang marah A sebab apa pukul B 

B curi duit gaji A 

So punca apa sebab A pukul B 

Anda jawab sendiri la takkan semua canselor nak bagi tahu πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚


ASI canselor UR - 11/10/2015

Dr mahathir antara pakar statergi - najib jangan main main

Dr mahathir bijak 

Pemimpin dunia seperti Bosnia termasuk Presiden Rusia pun minta nasihat kepada beliau 

Najib jika silap langkah akan tumbang dengan Malu 

Maka 

1- kajilah cara cara puak kazar dan puak vandal dalam menjatuhkan pemimpin kerana dr mahathir pakai cara mereka 

2- pastikan maklumat statergi tidak bocor dan carilah orang  orang yang benar benar amanah bersumpah atas nama Allah dan siddiq amanah tabghligh fatanah 

3-tutup mana ruang yang ada dan hujahkan balik dengan fakta 

Kerana 

Orang orang dr mahathir ada di mana mana sahaja termasuk dalam pmo , dalam UMNO dalam kakitangan kerajaan 

Harap najib jangan silap langkah 

Yang penting jangan tinggal solat tahajjud dll serta senjata paling utama iaitu doa ! 

ASI - universiti rakyat 11-10-15