Total Pageviews

Saturday 17 October 2015

Tiba masa buat kajian untuk menuntut takhta Kesultanan Melayu Pahang

Saya rasa telah tiba masanya Saya buat kajian dari sudut perundangan dan perlembagaan untuk menuntut semula takhta kerajaan Kesultanan Melayu Pahang memandangkan saya cicit kandung lelaki almarhum Tun Mutahir - tanah ayah saya kat kampung mengkasar pekan pun diambil semula oleh Pejabat Sultan Pahang agak menyedihkan - dah la takda apapun ditinggalkan walaupun saya cicit kandung pemerintah Pahang almarhum Tun mutahir , tanah kat kampung mengkasar pun dah ambil balik atas nama tanah sultan. 

Banyak perjanjian dipegang oleh kerajaan British dan kerajaan Johor perlu saya dapatkan semula salinan untuk proses pembuktian tuntutan kelak di Mahkamah Khas Malaysia termasuk perjanjian bertulis untuk bagi wan Ahmad @ almarhum sultan Ahmad naik pemerintah Pahang apabila meninggal maka serah semula kepada anak almarhum Tun Mutahir iaitu Datuk Kandung saya sendiri almahum bendahara muda Pahang Tengku Sham Ibni Tun Mutahir 

Kekawan ada info boleh bantu saya jika mana mana keluarga pengikut almarhum Tun mutahir masih pegang juga sebarang dokumen 

Menang atau kalah di mahkamah adalah soal kedua AT least saya akan Cuba ikut saluran mahkamah dan perlembagaan negara

Ahmad Shuaib Bin Ismail 
18 Oktober 2015 

No comments:

Post a Comment