Total Pageviews

Saturday 3 October 2015

Apa antara sepatutnya buat Dalam Isu duta China di petaling street

Apa sepatutnya pemuda UMNO termasuk Ahmad maslan apabila timbul isu wakil duta China di petaling street πŸ‘²πŸ»πŸ‘²πŸ»πŸ‘²πŸ»

Fakta 

1- muhasabah apa punca sebab berlaku 

Opsss sekejap sebelum tu 🚦

Nak saya cakap juga ke - takda ke pakar pakar dalam jabatan perdana menteri atau dalam UMNO pusat bagi tahu pasal ini nasihat kat mereka ? 

Hujahan ‼️‼️‼️

Saya try bagi cadangan bodoh saya kat sini - saya akui saya bodoh tapi saya cuba beri pendapat 🍼🍼

Kembali fakta no 1 

Muhasabah apa punca 

1- isu imej kepimpinan UMNO dalam isu semasa seperti kewangan buatkan ramai rakyat Malaysia marah 😑😑😑😑

Kaji punca la apa berlaku sebab berlaku sampai duta China pun bersuara ⭕️⭕️⭕️

Takkan benda tu tak boleh nak pikir 

2- sistem ekonomi / kerajaan dah bantu keluar berbilion ringgit sejak merdeka bantu ekonomi Melayu so salah kerajaan atau diri sendiri 

Dalam alquran disebut Allah takkan ubah nasib sesuatu Kaum  jika mereka tidak ubah sendiri 

3- persepsi negetif rakyat majoriti kepada kerajaan bawah UMNO BN 

Rumusan 🎀🎀🎀🚨🚨🚨

Pernah kaji tak 10 persepsi buruk  rakyat kat kerajaan !

Jangan salahkan rakyat sebab apa tapi kajilah punca sebab apa timbul persepsi 

So πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’πŸ“’

Sebelum nak melantun isu duta China kat petaling street 

Kajilah punca sebab berlaku 

Jika kita kaji kita sebenarnya akan minta maaf kepada rakyat sebab kita tahu punca sebenar dari pemimpin UMNO dan sikap segolongan orang Melayu juga yang suka politikkan isu perkauman dari sudut ekonomi sedangkan kerajaan sejak merdeka dah beri segala macam kemudahan kat orang Melayu selaras peruntukkan perlembagaan 

Akhir kata πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

Jadikan seorang siddiq amanah jujur fatanah tabgligh bijaksana insyaAllah banyak masalah selesai 

Ahmad Shuaib Ismail 

Canselor Universiti Rakyat ASI 
29/9/2015

No comments:

Post a Comment