Total Pageviews

Thursday 23 April 2015

Kenali asas pejuang dalam mikro makro Politik Malaysia

Salam 

Selepas saya dedahkan Hari ini keluarkan Isu kajian semasa saya realiti Politik semasa yang umno bn Akan Kalah jika pru 14 dibuat dalam masa terdekat , Ada beberapa orang message saya termasuk seorang MB , yb yb pemimpin Politik ngo ngo melayu dan kawan kawan Tanya formula perjuangan  umno bn bukan Sahaja ke pru 14 tetapi seterusnya 

Saya ambil dalam blog saya yang saya dah tulis lama 

Kemudian sebelum tu nak cerita pada perjuangan umno Maka 

Seorang perjuang kena Ada 4 sifat 4 Rukun Maka Kalau tiada Maka perjuangan hampa

Jalan Rukun iaitu syariat hakikat tasauf makrifatullah 

Sifat Wajib bagi pejuang 

1. Siddiq
2. Amanah
3. Tabgligh
4. Bijaklaksana 

So ringkasnya 

Sebelum nak lawan PR 

Kena tahu dahulu 

APA KEHENDAK MAJORITI RAKYAT 

KEMUDIAN 

Apa kelemahan PR 
Apa kekuatan PR 

Wajib huraikan Wajib Kenal Kalau tak macam mana nak main Politik Malaysia 

seterusnya 

Apa kekuatan umno 
Apa kelemahan umno 

Seterusnya 

Kaji Cara PR Apa mereka buat Dari situ tahu Apa nak buat 

Fasa 1 - 1998 - 2004 

Fasa 2 - 2004- 2008

Fasa 3 - 2008 - 2013 

Fasa 4 - 2013 - 2018 

Jika semua di atas dapat selesai Maka 

Kita tahu asas perjuangan 

Kita tahu macam mana nak lawan PR 

Kita tahu geopolitik makro mikro Politik malaysia

Ada Salah silap harap di maafi

Sekian 

Wallahualam 

Ahmad Shuaib Ismail 
LLB hons law . DSLA Law 
23/4/2015 


No comments:

Post a Comment