Total Pageviews

Sunday 9 August 2015

Draf novel dari pagoh ke sungai buloh bab 4

Sekarang macam mana kita nak ini 

Tanya tok Maidin pada tok Mat tail 

Mat tail : macam ini kita kata kita siasat projek ayam kampung tok jib kemudian kita dakwa dia 

Tok Maidin : tapi tok madey tak setuju jika kita buat cara kotor perkenakan tok jib 

Mat tail : aku dah set dengan tok bahar dia ajk kampung bahagian pencegahan suapan 

Dengan ajk siput bergerak pun aku dah adjust 

Mereka dah buat kertas pertuduhan kat tok jib dan mereka dah beri kepada media antarabangsa salinan dokumen sekali agar mereka sebarkan 

Aku memang tak puas hati sama tok jib sejak tiga permohonan aku nak tender besarkan tandas kampung ditolak oleh tok jib 

Aku mesti balas dendam ... Tong tong tong bunyi meja diketuk oleh mat tail 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””



Apa kata kita pegang Al Bon , dia MB iaitu macai besar kampung keldai selatan 

Kita gunakan dia untuk lawan tok jib kata tok Maidin kat Mat tail 

Mat tail : Al Bon banyak kes liwat , pantang nampak laki jambu dia ayat bagi duit balas punggung terus maka kita hantar ajk tok siput bergerak kasi gertak dia sebab nama nama lelaki yang ada skandal dengan Al Bon kita dah pegang 

Tok Maidin : aku dah suruh anak Al Bon sebarkan seluruh kampung soalan soalan tentang projek ayam kampung kat tok jib 

Bijak tak aku ? 

Ha hahahah gelak Mat tail 

Mat tail : kamu memang bijak dan tiba masa kamu naik ketua kampung gantikan tok jib 

Aku nak semua projek tandas kampung bagi kat aku kecuali projek titi bengkok tak boleh kacau ya 

Tok Maidin : baik Mat tail 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””


So macam mana projek kita 

Apa kata tok bahar ajk pencegah suapan kampung kita 

Mat tail : dia ok je dia dah bersama orang orang dia nak kenakan tok jib macam kita cakap untuk rosakkan imej tok jib sebagai ketua kampung seterusnya jatuhkan dia dari jawatan 

Tok Maidin : tapi tok madey tak setuju cara kita , sebab tok madey kata ini dah menipu dan nak menzalimi tok jib 

Mat tail : kita dah takda cara lain , ini sahaja cara kita nak jatuhkan tok jib 

Hahahaha kita pastikan tok jib jatuh ketua jawatan kampung dengan kita dakwa dia semasa persidangan ajk JKKK kampung pasti orang kampung akan sokong kita

Kita takda point , bila kita buat isu perempuan mangnolia habis 1 kampung gelak bila tok MR bean dah kantoi telepon 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””

Apa pendapat ko Mat pinky 

Mat pinky : tok Maidin , saya ikut arus . Siapa jadi ketua kampung saya sokong 

Jangan risau , saya dah susun Mat bedil , Mat wan beruk untuk standby 

Aku tak da la lawan tok jib ketua kampung kita tapi aku ikut arus , Team siapa kuat , aku ikut 

Nak hidup beb hahahaha ha gelak Mat pinky 

Tok Maidin : aku janji , aku naik sahaja ketua kampung , semua projek belia aku bagi kat ko ya 

Mat pinky : baik tok tapi saya playsafe , agak kalau rancangan tok tak berjaya , saya tarik diri 

Tok berapa Team tok ada 

Tok Maidin : setakat ini min Ice krim lim komunis sokong kita lawan jawatan ketua kampung tok jib 

Termasuk pie bedal , Din mamak , 

Mat pinky : macam mana tok Hassan koloperlah 

Tok Maidin : dia setia sama isteri ketua kampung , dia tak join kita pun 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””


Tok , apasal anak raja negeri pasir 4 butir marah sama ketua kampung tok jib ? 

Tok Maidin : sebab rahsia dia seludup pasir ke pulau seberang dah terbongkar walaupun dia dah kawtem sama Mat gresen Mat tam mat jaypj 

Sebab tu dia marah sama tok jib 

Aku dah kawtem kat anak raja tu , kalau aku naik ketua kampung ganti tok Jib , aku pejam mata je perbuatan dia 

Ha hahahah

Mat Bon Din : aku takda hal tok, aku dah susun 5 pemuda lanun  untuk lawan tok jib 

Mereka dah mula  bergerak misi jatuhkan tok jib

Mampos tok jib kali ini 

Dia nak main main ke dengan aku ketua kampung keldai selatan ke , belakang aku raja negeri pasir empat butir sokong aku pasal dia takut rahsia anak dia seludup pasir ke pulau seberang terbongkar 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””


Aduh tok 

Kata Mat tail

Tok Maidin : kenapa ko ini mat tail 

Mat tail : tok madey bekas ketua kampung tak setuju rancangan kita gunakan ajk badan cegah suapan kampung kita nak kenakan tok jib

Tok madey kata ini cara kotor dan dia walaupun benci sama tok jib pasal tok jib tak teruskan rancangan buat titi bengkok kat hujung kampung tapi takda la sampai nak aniaya tok jib 

Tok Maidin : Takpa aku jumpa tok madey 

Vrom vrom motor dipecut oleh tok Maidin 

Sampai di bangunan perdana 

Assalamualaikum tok madey 

Tok madey : ya apa nama ni Kunun macam ada berita baik habaq sat no 

Tok Maidin : kita dah pakat sama Mat tail dan tok bahar nak dakwa tok jib 

Tok madey : aku tak setuju , aku suruh dia turun jawatan ketua kampung ja 

Kalau hang PA nak buat dajjai kat dia , aku tak sokong 

Tok Maidin : macam mana plan kita nak jatuhkan tok jib sebagai ketua kampung 

Ha hahahah gelak tok madey 

Tok madey : aku nak tengok siapa kawan dan musuh tok jib 

La ni baru aku tau ha hahahaha 

Dah dah , aku tengah goreng popia ni 

Hang PA balik dulu aku nak pikiaq sat 

Lagi satu tok vin tauke judi mahjong nak sambut birthday aku 

Hang PA mai tak 

Tok Maidin : tak datang sebab sibuk persiapan rancangan nak jatuhkan tok jib 

Balik dulu ya tok madey 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””

Macam mana ni tok jib kata tok hid 

Mereka nak jatuhkan tok jib 

Tok jib : sabar sabar , Allah maha kuasa Allah maha mendengar doa orang orang dizalimi 

Kita pertahankan , bagi tahu orang kampung yang cerita sebenar projek ayam kampung tersebut 

Tok HID : macam mana dengan perbuatan anak raja negeri pasir 4 butir , setiap hari korek pasir hantar ke pulau seberang 

Tok jib : selesai satu satu masalah . Kita tahu nak buat macam mana 

Mereka nak jatuhkan saya dengan cara kotor 

154 penduduk kampung sokong kita sebab mereka tahu cerita sebenar dan rancangan tok Maidin , Mat Bon ketua kampung keldai selatan , Mat tail min Ice krim dll nak jatuhkan aku sebagai ketua kampung 

Jom tok HID 

Kita buat solat hajat mohon Allah beri petunjuk kepada kita 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””


Beta murka kata raja negeri pasir empat butir 

Tok Maidin : apa apa itu tuanku 

Rahsia anak aku jual pasir ke pulau seberang dah bocor 

Sekarang tok jib dah buat laporan kat ajk badan cegah suapan 

Lagi satu , rahsia orang kanan aku , tok Mat Al Bon , ketua kampung keldai selatan dah bocor pasal dia suka main punggung budak lelaki jambu. 

Tok Maidin : nanti kita spin la kata ia fitnah 

Betul tak tuanku ? 

Kerja tuanku dan anak tuanku balun la tok jib kaw kaw macam anak tuanku balun ajk kampung iaitu tok Naz sampai takut dibuatnya hahahaha hah 

Raja pasir empat butir : bijak kepala ko tok Maidin , aku support ko lawan tok jib dengan syarat perniagaan pasir anak aku ko tak kacau 

Tok Maidin : baik tuanku , patik menjunjung perintah 

Daulat tuanku 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””


Berita terkini : seorang pemuda ditangkap di negeri tomoi atas dakwaan komplot hendak jatuhkan jawatan ketua kampung 

Bla bla bla ....

Alamak tok Maidin rancangan kita dah bocor kata tok mat tail 

Apa kita nak buat 

Tok Maidin : bertenang Mat tail , kita spin la kata itu Propoganda je 

Mat tail : ini betul la , budak tu dah mengaku dokumen projek ayam kampung adalah dipalsukan dan untuk jatuhkan jawatan ketua kampung 

Tok Maidin : apa kita nak buat 

Mat tail : aku nak suruh budak aku buat draf pendakwaan atas ketua kampung dan sebarkan konon dia salah 

Aku dah set dengan tok bahar ajk pencegah suapan kampung 

Aku pastikan tok jib malu besar buatkan penduduk kampung benci sama dia pasal projek ayam kampung 

Tok Maidin : nah 20 Riyal 

Mat tail: apa ini 

Tok Maidin : sebahagian upah kamu dalam misi jatuhkan ketua kampung

Mat tai: ingat tok Maidin , aku nak balasan lebih besar iaitu projek besarkan tandas kampung 

Tok Maidin : takda hal , beres apabila aku naik ketua kampung 

Mampos ko kali ini tok jib 

πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””πŸ””

Ahmad Shuaib Ismail ASI 8/8/15





No comments:

Post a Comment