Total Pageviews

Friday 17 July 2015

Kekadang pelik bila Ada orang mengaku keturunan Tun mutahir

Kekadang saya pelik ada ramai mengaku mereka keturunan Tun mutahir sedangkan saya cicit kandung beliau dah tentu tahu bahawa tun mutahir ada dua anak iaitu datuk kandung saya iaitu sham dan  cik yang berkahwin dengan almarhum maharaja sultan abu bakar Johor. 

Kalau tanya  DYMM tuanku sultan Pahang sultan haji Ahmad Shah pun tahu siapa cucu cicit Tun mutahir sebab moyang mereka adik kepada moyang saya 

Ahmad Shuaib bin Ismail bin Sham bin mutahir bin  Ali bin quris bin abdul majid bin abbas bin abdul Jalil bin abdul Majid ( Tun abdul majid bendahara SRI maharaja Johor Pahang riau Lingga 

Salah satu cop mohor moyanda saya almarhum Tun mutahir pemerintah kerajaan negeri Pahang 

5 comments:

  1. Adakah Tun Sham & Tun Koris orang yang sama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blh saudara ceritakan psal tun koris..mohon ceritakan

      Delete
  2. Bagaimana turutan jurai nasab pihak tuan? Mengapa tiada gunakan awal nama Wan pada setiap nama yang ada ?

    ReplyDelete
  3. Kebanyakan waris Tun Mutahir ada yang ada terpaksa lari menyelamatkan diri atas faktor keselamatan.. Ada yang memakai gelaran dan ada yang tidak memakai gelaran wan atau tengku.. Wallahuaklam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saaya ialah cicit cicit tu mutahir
      atuk saya ismailbinshambintun mutahir
      my name shafi

      Delete